Varmepumpe

Her til aften bivånede jeg Nyhederne på TV2. Her behandlede man en sag om fremtiden for fjernvarmeværker og man havde fundet ud af at den livsfarlige biobrændsel nu skulle afgiftsbelægges. Det kommer så ikke meget bag på mig, for hvad skal der IKKE lægges afgift på??
Næh, nu skulle man bruge varmepumper i stedet for, idet de ikke bruger energi. Du godeste, hvor går udviklingen dog hurtigt. Jeg installerede for et par år siden en luft/vand varmepumpe, men den skal uheldigvis tilsluttes el og bruger desværre for ca. 20.000 kr. el om året.
Er der nogen, der ved, hvor man køber disse geniale varmepumper??

PS. Hvad gør man så af halm og træ, som nu fyldes i kedler til opvarmning. Skal det så brændes af ude på marken igen??

Med venlig hilsen
ktm

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 KTM du har fuldstændig ret i at kassen er fuldstændig uden bund. Det ændrer sig formentlig aldrig nogensinde. Nu har jeg ikke set TV2s nyheder, men giftig biobrændsel skal selvfølgelig beskattes så højt som muligt (ironi kan i den grad forekomme). Hvad er giftig biobrændsel. Varmepumper, der ikke bruger energi, er en nyhed. Er journalister fuldkommen uden kildekritik? Tilsyneladende.

fase
Min varmepumpe bruger næsten ingen energi. Altså, når den er slukket. Det gælder også for mine elektriske LED-pærere....
Legendariske Lars R. Møller sagde engang noget i stil med: Når mennesker der ikke plejer at tænke sig om pludselig prøver at gøre det, så kommer der ofte noget ubrugeligt ud af det. Det er TV2 et eksempel på.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Halmen skal tilbage til markerne (de lider konstant af mangel på humus). Det enorme forbrug af træpiller (og træflis) på kraftvarmeværker skal tilbage til de private forbrugere med pille/stokerfyr. Kraftvarmeværker kan fint nøjes med at afbrænde affald og udnytte bioafgasningsanlæg.  
  Det er fuldstændig tåbeligt at lave et centralt fjernvarmeværk med varmepumper.
Der er jo kæmpe ledningstab kontra at sætte en højeffektiv unit ude hos hver forbruger.
Kommunismen tager i den grad overhånd i disse tider. 

Elektronikteknikeren
Problemer er vel at jo flere større kraftværker der begynder at brænde træ, Og det der afbrændes ikke genplantes, så skal vi nok få problemer på et tidspunkt.

Det burde være åbenlyst for enhver at vi ikke skal fælde hele amazonas og brænde det af for at vi kan få billigere "renere" energi...
Hvis der ikke findes nok bæredygtigt træ at brænde af, så skal vi lade være og finde andre løsninger, også selvom de er dyrere..
Annonce
Nu tror jeg ikke at der er kraftværker der bruger træ som brændsel , ikke i DK  men det ville jo være en CO2 neutral løsning ..............................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 01-03-2020 23:23:08

Nu tror jeg ikke at der er kraftværker der bruger træ som brændsel , ikke i DK  men det ville jo være en CO2 neutral løsning ..............................

 https://ing.dk/artikel/forbruget-traepiller-danske-kraftvaerker-eksploderer-229692 

Det var brænde vi snakkede om  .......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 02-03-2020 00:10:52

Det var brænde vi snakkede om  .......

 Årsagen til at de snakker om afgifter, er at der er et kraftig forøget brug af biobrændsel(træ) i nye kraftværker og gamle som laves om til det.

Jeg har ikke set der har været snakket om afgifter til private, men det følger jo nok med hvis det kommer..  

Jo Pizzabager den slags forslag fremsætter venstrefløjen da næsten hvert år   og faktisk er der nogle afgifter på træpiller - både moms men også svovlafgift når de brændes af i varmeværker.

Ps. Flere og flere træpilleproducenter i Europa garantere der plantes nye træer for hvert træ der fældes. Værre er det i lande som Rusland, Ukraine, USA og Sydamerika som de store varmeværker ofte får deres træpiller fra - der skorter det desværre på genplantning. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis