Udstyr til Termisk Sprøjtning/Flammesprøjtning

På skibet, hvor jeg arbejder kunne vi godt bruge noget udstyr til flammesprøjtning f.eks. reparation af støbejernsdele, aksler osv.

Typen jeg tænker på er en autogenbrænder, hvorpå der sidder en beholder indeholdende bittesmå metalkugler, der smeltes ind i overfladen på emnet. Metoden bruges både til "påfyldning" af materiale efter slid/korrosion og opbygning af et hårdt slidlag.

Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte, hører jeg gerne. Fortæl også meget gerne om udstyret og reparationer man har udført hermed.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et meget specielt arbejdsområde. Jeg kender et maskinværksted, hvor de lavede disse ting: metallisering, metalpåsprøjtning, opsprøjtning, metalpålægning - var de vigtigste begreber.

Du kan søge på disse specielle fagudtryk, og se om du finder nogen i nærheden du kan spørge.

Der er nok ikke mange som kender disse teknikker og udstyret er meget specielt.

Firmaet hvor jeg kendte ejeren, er solgt til en anden - dem har jeg ikke kontakt med nu, så jeg kan ikke hjælpe direkte.

Pøj pøj med jagten

To ulykker kommer sjældent alene.
Prøv at søge på "metal deposition equipment"

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis