Montering af vaskemaskine til afløb i væg

Hej allesammen!
Jeg skal montere en vaskemaskine på mit badeværelse. Selvsamme vaskemaskine har tidligere været tilsluttet præcis samme sted, så man skulle tro det ville gå nemt - men sådan blev det ikke lige! ;)
Det, jeg tror er afløbet, ligner mest bare et hul i væggen, og er en del større end afløbsslangen fra vaskemaskinen - jeg har indsat et billede af situationen nedenfor. Afløbsslangen går ud i bunden af maskinen og er ført op og rundt bag maskinen, så der burde være styr på at få højde på afløbet (?). Der lugter ikke af kloak i rummet, så jeg vil tro at der er tilsluttet en vandlås et sted jeg ikke kan se.
Kort sagt: Kan jeg bare stikke afløbsslangen ned i hullet? Hvis ikke, hvad skal jeg så gøre?
Desuden - ser det ud til, vandtilførslen er tilsluttet korrekt?
På forhånd mange tak!

Her er en sammenligning af størrelsen af afløbsslangen og afløbet
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne købe en bøjning til at sætte i hullet i væggen, og lade bøjningen pege opad. Så har du noget at hænge slangen på, hvis den er forsynet med en 180 grd. bøjning. Vandtilslutningen ser ud til at være ok. 

fase
OK, tak!
Jeg kan dog rapportere, at der er noget galt med vandtilførslen, for det ser ikke ud til at maskinen tager vand ind når jeg sætter den til. Skal jeg drege på ventilen i toppen? Den sidder godt fast, men jeg kan jo prøve at lægge lidt kræfter i
Ja, du er jo nødt til at åbne hanen. Hvis der ikke løb vand ud før du satte slange på, så vil der jo nok heller ikke løbe vand gennem den nu, før du gør noget aktivt   
Ja, når du siger det på DEN måde... Havde lige brug for at få det skåret ud i pap, åbenbart :) - tak! Nu er der vand i maskinen i hvert fald. Så håber jeg, afløbet også virker!
Det rør du har i væggen er et 40 mm plastrør der går ned og hen i gulvet til et afløb Det kan være i bruseniche men kan også være andet sted. Her udmunder det OVER vandlås så det er lugt beskyttet på den måde.
Det er fint nok at sætte afløbs slangen direkte i røret i væggen. Når maskinen pumper ud kan du sikkert høre det nede i afløbs risten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis