Vindueskarm stikker 4-5 mm for langt ud til bordplade kan flugte med væg

Dav - i et sommerhus har vi fået sat nye vinduer i og lavet nye indvendige vægge. Der skal laves nyt køkken, og vi har opdaget at det ene vindue, som sidder netop i bordpladens højde (908 mm over gulv) sidder en lille smule skævt, så det i venstre side stikker 4-5 mm ud fra væggen.
Det gør, at vi ikke kan 'flugte' bordpladen helt ind til væggen.
Jeg har tænkt at tage et stemmejern og hugge lidt i vinduet, så det kan flugte med væggen.
Kan man det? Og på billedet ses, at ved bordpladeoverkant er et 'hulrum' i vindueskarmen, hvordan udfyldes det mon bedst? En lille liste, som males hvid eller en fuge?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det vinduet eller bundstykket der stikker ud??
hvis det bare er bundstykket, så tag en høvl og ret det op eller tag deraf og skær strimlen væk. Ihvertfald ikke et stemmejern. Alternativt tag de fem mm af soklen.

Hulrummet er en såkaldt fals fordi vinduet er beregnet til at der monteres en vinduesplade, hvor på der er en fer som skubbes ind i denne fals. Det undre mig lidt at i ikke har fået et vindue uden fals, men måske har i ikke fået talt med tømmeren om køkkenets opstilling?

Uanset hvad så hvis vinduet er af træ kan du sagtens skære noget af enten med stemmejern eller multicutter. Falsen kan dækkes med liste eller fuge efter behag.
Derudover ville jeg give det afskårne stykke på vinduet noget maling eller anden beskyttelses inden bordpladen sættes op på. Det er svært helt at undgå at der kommer vand ned bagved sådan en bordplade også er det bedst hvis der ikke er en kant som bare sure.

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også