Dampspærre ved efterisolering.

I mit træ sommerhus fra 60´erne er jeg ved at få lagt ekstra isolering på loft (285 mm i alt) samt efterisolere vægge til 165 mm udefra. Der kommer ny udvendig træbeklædning med ventilation mellem vindpap og træbeklædning. Jeg sætter dampspærre i loft indvendigt fra. Mit spørgsmål er om der også skal dampspærre på væggene eller om jeg kan nøjes med at fuge dampspærre i loftet mod væggene, hvor væggene rammer loftet. Jeg har læst at ved isolering under 200 mm vil dugpunktet ligge uden isoleringen. Så burde det jo blive ventileret bort i den ventilerede yderbeklædning på kun 165 mm.
Mvh Jesper

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis