Kommentarer til projekt: Projekt ny isolering på loft

Her samles kommentarer til projektet: Projekt ny isolering på loft

Kommentarer vises både her og på projektet.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser spændende ud. Har selv samme projekt i tankerne når der engang bliver tid. Hvordan  montere du dampspærren?
Nybegynderen1 skrev den 28-02-2020 15:12:18

Ser spændende ud. Har selv samme projekt i tankerne når der engang bliver tid. Hvordan  montere du dampspærren?

 Jamen jeg er så “heldig” at skal have skiftet mit loft i alle rum undtagen gang og køkken så der vil de blive monteret nedefra.. det er meget mere besværlig at gøre det oppe fra som du sikkert har i tankerne?

Ja desværre er udsigterne til at pille lofterne ned i 200 kvadratmeter hus, "blot" for at montere nedefra, dårlige. Men er helt.klart t foretrække. Lægger du billeder op løbende?
Hvordan er din adgang til din dampspærre oppefra? Har du et høj eller lav loft? er det 1 plan? Det kan godt lade sig gøre, men det vil være bedst nedefra så du kan afslutte bedst. Ja det regner jeg med at gøre, hvis jeg ikke glemmer det   
Den er sådan set okay og tænker ar det nok skal lade sig gøre. Det der irritere mig ved det er at jeg ikke får lagt dampspærren under spær, men sådan er det bare. Alt er bedre end det utætte alulraft med 200 mm der ligger nu. Det er et 1 plans 70'er hus med normale gitterspær.

Hvor mamge mm isolering regner du med at smide på?
Annonce
altså der stod vi havde 200 mm.. min plan er( fordi der er slam på isoleringen) alt isolering bliver fjernet fra loftet, jeg har valgt at støvsuge loftet så når jeg skifter loftet nedefra så kommer alle de ting ikke med ned i rummene.

Men jeg har købt  så lagene bliver 95+145+145 mm = 385 mm, og så har jeg en buffer på 45 mm jeg overvejer at smide på også. Dog skal jeg også lave helt nye vindstop da de andre ikke er godkendt
Du skriver slam fra det gamle tag. Er du opmærksom på, at et eternittag fra 1974 inderholder asbest?

Set i det lys, er det mindre smart at vælte isoleringen ned gennem loftslemmen på den måde.

Tres skrev den 04-03-2020 18:50:21

Du skriver slam fra det gamle tag. Er du opmærksom på, at et eternittag fra 1974 inderholder asbest?

Set i det lys, er det mindre smart at vælte isoleringen ned gennem loftslemmen på den måde.

Ja det er jeg opmærksom på. Du har fuldstændigt ret, det var ikke en klog ide. Jeg var dog på forkant med at der ville være farligt støv så døren og gangen er lukket tæt med plastik væg så det ikke kan trænge igennem for bagefter at blive gjort ren bagefter, ligesom jeg selv går med fuld beskyttelse.

MMadsen skrev den 06-03-2020 11:13:36

Ja det er jeg opmærksom på. Du har fuldstændigt ret, det var ikke en klog ide. Jeg var dog på forkant med at der ville være farligt støv så døren og gangen er lukket tæt med plastik væg så det ikke kan trænge igennem for bagefter at blive gjort ren bagefter, ligesom jeg selv går med fuld beskyttelse.

 

Okay, det er jo dit eget valg. Der er dog lovgivning på området. Til info bør du vide at almindelige husholdningsstøvsugere ikke kan tilbageholde asbestfibre, da fibrene er så små, at de kan passere igennem filteret. Så i værste tilfælde "blæser" du faktisk asbestfibre rundt med en almindelig støvsuger. Nogle nyere støvsugere har HEPA-filter, der i teorien kan klare asbest, selvom støvsugeren som helhed ikke er godkendt til det. Jeg ville overveje at kassere den støvsuger du har brugt.
Tres skrev den 07-03-2020 11:19:31

 

Okay, det er jo dit eget valg. Der er dog lovgivning på området. Til info bør du vide at almindelige husholdningsstøvsugere ikke kan tilbageholde asbestfibre, da fibrene er så små, at de kan passere igennem filteret. Så i værste tilfælde "blæser" du faktisk asbestfibre rundt med en almindelig støvsuger. Nogle nyere støvsugere har HEPA-filter, der i teorien kan klare asbest, selvom støvsugeren som helhed ikke er godkendt til det. Jeg ville overveje at kassere den støvsuger du har brugt.

 Støvsugeren jeg brugte nedenunder havde hepa filter og den er send på genbrug. Jeg har været inde og læse rigtig meget om det for at være sikker på det overhovedet var lovligt og for at være sikker på at gøre det mest skånsomt som muligt

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis