Tips søges til et flisebord med helt jævn overflade

Hej,
Jeg ønsker at lave et bord belagt med fliser, men det er et krav at overfladen er helt jævn. Jeg skal kunne tegne en lige streg på et stykke papir ovenpå bordet, uden at kunne se niveauforskel mellem flise og fuge. Er der nogen derude, der har gode råd til hvordan jeg kan opnå dette? Er der evt. noget, man kan "coate" overfladen med, så den bliver helt jævn? Jeg har selv kigget på Epoxy som måske vil kunne give det, jeg leder efter. Er der nogen der har erfaring med det?

På forhånd tak!

- Kira
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke lade sig gøre, hvis det skal være fliser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Selve overfladen af fliserne kan ikke blive så plan. Altså skal du have et lag ovenpå; glas, epoxy etc. Men det bliver lidt bøvlet :/
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Velkommen til.
Hvis du prøver at lave et eksperiment:
Du tager 2 stykker papir, og lægger dem forskudt af hinanden, så tegner du en streg over det øverste stykke, og opdager at selv ET stykke papir er nok til at give dig en lille "bump" i din streg, så dine fuger skal være mere end bare gode, for slet ikke at tale om overfladen på fliserne  

Lav dit bord som normalt, men køb så en glasplade og læg hen over det... det er den eneste måde at få det totalt jævnt  
Epoxy kræver en meget jævn overflade, eller også skal du ligefrem støbe et lag i flere mm ovenpå.
Epoxy kanterne er særligt stærke overfor slag/stød, så du bliver nød til at lave en kant, og den bliver så også til et "bump" på dit streg  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også