Hævning af tagkonstruktion

Hej

Jeg er ny i forummet men har læst en del artikler herinde fra.

Mit spørgsmål er: hvor meget koster det at få en hel ny (og højere) tagkonstruktion på en eksisterende 1-sal?

Jeg og min mand står i den situation, at vi har fundet et hus med den perfekte beliggenhed. Huset er fra 1956, 110 m2 i grundplan, fuld kælder, og i 1 1/2 plan. 1- salen består pt. af 62 m2. Problemet er, at husets 1. sal er meget lavloftet. Når jeg kigger på de gamle tegninger af huset i byggesagsarkivet, kan jeg se, at 1-salen blot er et udnyttet loftrum, som så er isoleret. Der er 3 værelser ovenpå, plankegulve og et enkelt toilet. Væggene er så skrå, at vi ikke ville kunne have nogle skabe oven på. Er man lidt højere end 190, er det lige før man støder hovedet op i loftet. 

Huset er i sig selv i god stand, men taget skal skiftes. Vi ville lave en ny tagkonstruktion, hvor vi evt. murer 1 meter op i siderne og derefter får lagt et almindeligt skråt tag, evt. med nogle kviste.

Hvad koster sådan en konstruktion?

Jeg har talt med en del byggefirmaer og byggerådgivere - men det er svært at få et konkret bud. Der er nogle, som siger at det koster det samme, som hvis man byggede en hel ny 1-sal på (18-25.000 pr. m2), og andre at det koster 5-10.000 pr. m2.

Problemet er også, at huset er i Rungsted, og når man spørger håndværkere i det område, tror de, at man har rigtigt mange penge at gøre godt med, og så får man et tilbud på 30-40.000 pr. m2. Min mavefornemmelse siger mig, at det er nogle helt absurde priser. 

Så hvad er et realistisk bud på sådan en konstruktion som beskrevet ovenover? Vi har i omegnen af 1 mio. at gøre godt med.

På forhånd tak for hjælpen :)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er alt for mange ubekendte til at give et fornuftigt bud. Mit forslag er, at I betaler en bygningskonstruktør eller en arkitekt i at lave et udkast til tegninger og - ud fra dem - beder dem komme med et bud på pris. De behøver ikke at være detaljerede, men de skal undersøge hvad der skal til, for at ændre konstruktionen.

Når I har fået et første bud og hvis målet er realistisk, så kan I begynde at slå nogle mere detaljerede streger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis