Hjemmelavet bord vipper/vrider

Halløjsa,

Håber i kan hjælpe.

Jeg har længe ville lave et plankebord, men da jeg intet forstand har på det, besluttede jeg mig for at købe noget billigt træ og prøve mig frem. Tænker det kan give mig lidt erfaring inden jeg går ud og køber nogle dyre oventørt eg planker.

Det er 25 mm kalmarbrædder. Og så brugt noget gammelt palle træ til at sætte dem sammen. Vil holde forsøget så budget venligt som muligt.

Problemet er bare at der er som om bordet vipper opad i det venstre hjørne og det modstående højre hjørne. Hvis jeg sætte noget tungt på bordet er der intet problem.
Hvad skyldes det? Er det min brædder under som bare slet ikke er rigide nok til at holde de her kalmarbrædder i skak? Kræver det en helt anden konstruktion for at gøre det her bord solidt? Er kalmarbrædder bare umulige at bruge til sådan et projekt?

Hilsen
Troels
Halløjsa, Håber i kan hjælpe. Jeg har længe... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fair nok du kommentere hvad jeg skrev Kovas, men det ville lette forståelsen hvis du holdt dig til hvad jeg skrev og ikke begav dig ud i fri digtning

- jeg skrev jeg altid er lydhører for andre der kan bidrage til jeg får en større viden via deres viden, deres erfaring og deres talent.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
"men det ville lette forståelsen hvis du holdt dig til hvad jeg skrev og ikke begav dig ud i fri digtning"
interessant at det netop skulle komme fra dig som gentagne gange i denne tråd pålyver folk nogle udtalelser som er grebet ud af den blå luft. Når nogen bevidst lyver om andres udtalelser så kan det jo kun være for at opnå noget. I dette tilfælde er det så min vurdering at det må være for at fremhæve egne store kvaliteter og talent. Men du har sikkert en eller anden spidsfindig forklaring. Men da du jo alligevel mener at jeg er syg i roen så forstår jeg virkelig ikke at du gider ta dig af hvad jeg skriver.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du har stadig misforstået det væsentligste Kovas, men jeg må ved samme lejlighed også konstatere at ingen er forpligtiget ud over deres evner. Derfor vil fremover bestræbe mig på at udtrykke mig med et lavere lixtal specielt til dig.

Jeg har ved adskillige lejligheder plæderet for også at anvende de alternative kilder som museer, savværker eller hard core håndværkere, men også Kulturarvstyrelsen har jeg nævnt som faktisk er sat i verden for at hjælpe sådan nogle som os. Mulighederne rækker langt videre end at lade sig nøjes med Silvan, Bauhouse og grundrens.

Her på sitet er der også er særskilt tråd - Projekter - hvor forskellige mennesker viser deres forskellige projekter, løst på forskellige måder ud fra forskellige forudsætninger. Tak for det - det kan de med rette være stolte af. Det er altid en fornøjelse at se hvordan de har grebet sagen an.

Som bekendt er det summen af indtryk der er nøglen til inspiration. Uden den erkendelse sad vi stadig i hver vores jordhule og rodede med hver vores pind, mens vi grublede over kunsten at gøre ild.

Når du så stædigt fastholder, at bestræbelserne på at blive dygtigere er suspekt, udviser du alle de klassiske tegn på snæversynet misundelse. Som minimum bør du begrunde hvilket skjulte motiver der er tale om inden du kaster flere konspirationsteorier på banen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Her på det sidste  i denne tråd, har det været min intention at få Rantzau til (ikke at undskylde for det tror jeg ikke at er muligt) så i det mindste at forholde sig til hvordan han behandler dem han ikke kan li. Det er som  man kan se ikke lykkedes mig. På den anden side har har han jo da givet nogle sider af sig selv til skue.
”Når du så stædigt fastholder, at bestræbelserne på at blive dygtigere er suspekt, udviser du alle de klassiske tegn på snæversynet misundelse. Hvor kom det lige fra? Som minimum bør du begrunde hvilket skjulte motiver der er tale om inden du kaster flere konspirationsteorier på banen. ” Det har jeg ligesom gjort. At spørge ind til Rantzaus stråmands argumenter er ikke en konspirationsteori.
Rantzau fortsætter sine udfald , nu imod mig, før var det Johnny, Der er ingen konspirationsteori i at spørge hvorfor det er nødvendig at pålyve folk nogle udtalelser som er grebet ud af den blå luft. Og, når ingen forklaring gives, så selv fremsætte en mulig grund.
Hallo er der en voksen til stede som Lars Lykke plejede at sige når han synes at han var den voksne. Nu bliver så mig. Da projektet ser ud til at blive en fiasko vil dette indlæg blive mit sidste i denne tråd.
Rantzau kan fra nu af skrive lige hvad der passer ham (som han hele tiden har gjort) jeg vil ikke læse det, derfor heller ikke længere deltage i denne tråd. Den vil blive lagt hen i midten af glemmebogen og aldrig taget frem igen.
Kender i forresten fablen om skorpionen og frøen?
Skorpionen kom til en flod, Ved bredden sidder en frø. Skorpionen spørger om ikke den kan komme med over på den anden side, på frøens ryg. ”ikke tale om så stikker du mig jo bare siger frøen” ” nej jeg lover” ” ok så hop op” ude midt på floden mærker frøen en forfærdelig svien og den ser skuffet op op skorpionen ” så stak du mig alligevel” ”ja jeg er ked af det, men det er nu min natur” Derefter sank de begge .
Kan i ha det godt alle sammen og undskyld til TLD for at det blev hans tråd det kom til at gå ud over.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
"... vil dette indlæg blive mit sidste i denne tråd."  "Den vil blive lagt hen i midten af glemmebogen og aldrig taget frem igen".

...  og fra mig skal lyde en dybtfølt tak.     
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Kan vi ikke holde det her til emnet?? Ved at være træt af alle disse notifikationer som er totalt irrelevante for min oprindelige problemstilling.
Enig - Hvad er status på dit bord? Er du interesseret i en løsning med de materialer du har til rådighed?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis