Vaskemaskine kører ikke rund

Hej
Jeg har en Siemens iQ100 varioPerfect. Maskinen har kørt uafbrudt lige indtil i aften. Min kæreste har smidt tøj i den ogpludselig stoppede den midt i en vask. Hvis jeg prøver at starte den igen, så er det ligesom at den ikke kan trække tromlen rundt idet at den forsøger. Jeg har ikke særligt meget tøj i, langt fra det den plejer at kunne klarer. Hvis ille der er noget i maskinen, så kører den fint.

Har i en ide om hvad det skyldes?

Mvh.
Kasper M. Iversen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er når tøjer bliver vådt, at tromlen ikke kan kører rundt. Den drejer lige 1/6 del og så stopper den igen. Så jeg vil skyde på at det er vægten af tøjet når det bliver vådt, at problemet er der.
Hvor gammel er den .......

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Det er drivremmen der er slap

Elektronikteknikeren
Tag bagplade af og kig på motorens remskive. Det er meget sjældent at drivrem slækkes men den kan naturligvis have taget skade.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar alle sammen, problemet er løst :)
Annonce
Hvori lå fejlen så? 

Elektronikteknikeren
Det slog mig idet at min kæreste nævnte at tørretumbleren slet ikke kunne kører. Så måtte det være noget med strømmen og rigtig nok, den ene sikring så helt mærkelig ud da jeg tog den ud. Toppen af sikringen manglede, det har jeg ikke været udsat for før, men der må have været tilstrækkeligt nok strøm til at vaskemaskinen kunne kører med halv kraft og derfor havde den svært ved at kører trumlen rundt, hvis der var for meget vægt i den. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis