Vand til vaskemaskine

Jeg har tilsluttet en vaskemaskine og det er tæt omkring både vandtilførsel og afløbsslangen, men vaskemaskinen viser en fejlmelding om, at den ikke får nok vand. Hvad kan problemet være?

Jeg har vedhæftet et billede af den type tilslutning jeg har og vil også meget gerne vide, hvad formålet er med det lille håndtag der sidder over henholdsvis det blå og røde håndtag?

Mvh
PK, som man kan lukke for vandet med. Hvad gør
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et tydeligere billede, det er ikke nemt at se nogle håndtag. Det kunne være til at lukke for vandet til blandingsbatteriet.

fase
Det lille håndtag er til at lukke for varmt og koldt vand til blandingsbatteriet. Er du sikker på, at du har sluttet vaskemaskinen til den kolde hane og ikke til den varme hane?

fase
Det ligner ventiler med 2 udtag - det lille til blandingsbatteri, og det store med 3/4" gevind der passer til vaske- og opvaskemaskiner. Den lille ventil lukker for "det lille udtag", og den store ventil lukker for det store udtag.
Det kunne se ud som om du har tilsluttet vaskemaskinen til det varme vand (rød markering på den store ventil). Prøv i første omgang at flytte tilslutningsslangen over på den anden ventil, da det er ret normalt med mere tryk på det kolde vand.
Det kan også være en ventil "der hænger", eller filteret i slangen der er stoppet.

Igen var Fabrin hurtigst.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis