Har et 90'er badeværelse - vinylgulv og glasvæv på væggene. Regner med at fjerne væv, spartle filte og male samt få lagt ny vinyl. Mit problem er, at den gamle ejer tilsyneladende har lagt en vandtæt x-finer uden på gulvvinylen der hvor vinylen går op på væggen, så det danner et overlap (Se tegning)
Tanken har sikkert været, at det giver en vandtætning, at væggen overlapper uden på vinylen. MEN - dels så flosser glasvæven på den kant der er, og dels har man jo så et 10 mm dybt og 8 cm højt indhak mellem gulv og væg. Jeg vil gerne have fjernet det indhak der er mellem gulv og væg, men jeg vil også gerne undgå at skulle fjerne væggene helt. Det vil være en stor omgang. Min plan er at tilskære 10 mm WEDI plader og skrue dem fast i væggen, så hele væggen flugter til gulv, spartle dette over, give glasfilt,og derefter få monteret vinyl uden på vægkonstruktionen. Lyder dette som en fornuftig løsning? Bør den gamle vinyl fjernes inden?
Alternativt overvejer jeg, i stedet for filt, at få lagt vådrumstapet på, med et lille overlap over gulvvinylen.
Nuværende konstruktion forslag
Mvh Troels