Tætning under port

Hej
Jeg har sat en ny port i min garage. Det er en ledhejseport. Den er isat det gamle hul hvor der var en vippeport.
Desværre har det bevirket at den ikke slutter helt tæt i bunden, da betonen der ikke er helt i watter og den medfølgende gummilæbe ikke lukker helt hele vejen.

Garagen bruges ikke mere til bil, men er nu skur/værksted og behøver derfor ikke være helt efter bogen.

Er der nogen der ved om man kan få en liste til at skrue i gulvet evt med gummi på der kan dække det manglende.
Der er op til 15 mm hul.

NB: Har ikke lyst til at bryde beton op og støbe.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de 15 mm er ude i den ene side OG så jævnt fordelt hen til 0 i den anden side, så kan porten godt lande lidt skråt. Du løsner wire i begge sider lige meget, for så hejses den stadig lige op, men når den lander så står den lidt skævt.
Ellers er der nok ikke så meget andet at gøre end spartle resten op i området under porten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Nu kan man jo få høj bundgummi, så måske det kunne gøre det.Jeg har ikke noget med firmaet at gøre
Bundgummi

Steen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Betonen er lagt så den bølger. Det er derfor ikke nok at slække wiren i den ene side.

Der er bundgummi på døren. Rækker dog ikke overalt.

Mvh
Jørn 
Min port i garagen flekser gummi listen ca. 25mm mellem "top og bund" i hjul sporene, så det er nok bare et spørgsmål om at justere endestoppet på din lukke motor

 

Jeg skrev også Du løsner wire i begge sider lige meget

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Med hensyn til bundgummi, hvis det er standard så e det vel kun 30-40mm høj og høj bundgummi er 50-70mm høj.
Steen
Hvad med at slibe betonen ned så den bliver lige og plan i det stykke hvor porten har anslag? Udenfor skal der selvfølgelig være fald væk fra porten.
 /BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BHOF og Erik 

Det kan man desværre ikke, da bunden af rammen også danner bund for port. Altså det nederste af rammen består af et vandret ske der er skruet ned i betonen og bund af port hviler derpå.
Derfor virker det heller ikke at løsne wire.

De to bundstykker (højre og venstre) er naturligvis i samme højde (vandrette).

Hej STH

Hvor finder man forstørret bundstykke?
Det er en Novoferm 45mm port.

Mvh
Jørn
Du kunne jo også skrue en strimmel på 15 cm af teknisk gummi på den indvendige side af porten for neden. Evt lægge en kile bag, så den lander skråt.

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også