Udhus/værksted - isoleret igen fundament?

Hej

Jeg skal have bygget nyt udhus med værksted, ca 19m2. Tidligere ejer af mit hus har gjort klar med nedgravning af stolpesko de rigtige steder, så det skal sådan set bare bygges.

Jeg overvejer at isolere det med 100mm i tag og vægge, så jeg med en varmeblæser eller lignende kan arbejde derude på de kolde dage. Måske skal der også stå en fryser derude, hvis det kan holdes nogenlunde frostfrit.

Der er flisebelægning hvor det skal stå, og altså ikke isoleret mod jorden. Vil det give problemer ift. at holde det frostfrit?

Eller vil det give problemer ift. optrængende fugt? Jeg lukker yderbeklædningen på væggene mod fliseunderlaget med en eternitplade eller lignende, og tænker at isolere helt ned til gulvet (er det dumt?) og lade den indvendige krydsfiner-beklædning slutte 5 cm over gulvet.

Kan jeg nøjes med et par ventilationshuller oppe under taget, for at undgå fugtskader?

På forhånd tak! 🙂

Mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft både fryser og tørretumbler kørende i et skur som var helt uopvarmet og uisoleret, så burde ikke være et problem.

Det er svært at svare på om der bliver fugt i rummet, nogle har lignende konstruktioner, hvor det ikke er fugtproblemer, andre døjer meget med fugt.
Det afhænger meget at hvor meget fugt dit gulv afgiver..
Jeg har ville tage fliserne op, sætte en 10 cm tyk lecablok som sokkel mellem stolpeskoene, ligge plast ud (lad gerne plasten gå ud under lecablokkene), og derefter ligge fliserne igen, eller støbe et betongulv.

Med det fugtige vejr vi har pt. hjælper ventilation ikke meget.

Jeg har en uopvarmet garage, som er isoleret med 100mm i loft og væge, men et uisoleret gulv, ingen ventilation udover lidt sprækker ved porten, her er aldrig fugtigt.
Et uisoleret gulv giver lidt gratis jordvarme, så kun ved længere frostperioder kryber frosten indendørs.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan også tage fliserne op, lægge en dug med op-kant på 10 cm lægge strøer ud med Sundolit plader mellem. Derefter lægge gulv af høvlet forskalling på 22 mm. Selvom rummet er uopvarmede, er det altså lækkert med trægulv.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis