Kælderlem - belag der "løfter" lem en smule?

Hej LDS

Jeg er i gang med at lave en kælderlem og har et problem med beslag der åbner. Når jeg åbner lemmen er mellemrummet mellem gulvet øverst for stort, før lemmen kan åbne. Kan man få et beslag der "udvider" sig ved åbning så jeg ikke behøver det store mellemrum? Se billeder. Tak :-)

Vh

Steffen


 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
" Fejlen " ligger i placering af omdrejnings punkt i dine hængsler.
Det skal ligge lige over gulvlem og ikke under. Altså skal det 1/2 af hængsels drejemekanisme ligge plan med overfladen HVIS lemmen skal helt om på hovedet at ligge. Skal den kun op i lodret må hængsel godt være sænket helt ned PLAN med overflade.
Men nu drejer de under din gulvlem og det giver det resultat.
Jeg vil tro du kan sætte det lille stykke på lemmens kant og det lange stykke nedad. Resten skæres af eller bukkes ind under "loftet "

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Alle køkken låge hængsler kan det med at løfte lidt fri, men det er ikke sikkert de kan så meget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det du har brug for er et hængsel der fungerer ligesom på en tophængslet køkkenlåge eller en sovebriks der kan åbnes. Måske sidstnævnte er kraftige nok til en gulvlem.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du skal have sådan nogle her:
https://www.ebay.com/itm/10Pcs-Set-Kitchen-Corner-Folded-Cabinet-Door-Hinge-Hydraulic-Hinges-Cupboard/174201641143?hash=item288f3a18b7:g:sKAAAOSwz5peVMCZ

Annonce
Fandt du en løsning?
Jeg har helt samme udfordring.
Hej jks

Ja, jeg har faktisk netop lige købt to af de her: http://www.beslaco.dk/Varekatalog.aspx?pid=18479

De skulle kunne klare 18kg hver, så burde være nok. Derudover vil jeg så montere en slags patron, ligesom dem der holder bagsmækken på en bil oppe, til at holde lemmen oppe. Jeg får først gjort det i midten af november, men tror det kommer til at virke.

Vh
Steffen 


 

Har faktisk selv prøvet med nogle tilsvarende hængsler, men lågen kunne ikke åbne da den gik på det tilstødende gulv.
Men håber det spiller for dig. Du må meget gerne vende tilbage om det gjorde!!

Hej jks og andre der læser indlægget.

Jeg er nu omsider blevet færdig med projektet. I stedet for at bruge ovennævnte beslag, købte jeg to hængsler som jeg fræsede ned i OSB-pladen, så de var lige under gulvbrædderne, som jeg lagde ovenpå. Jeg fik derefter beregnet hvilke gasfjedre jeg skulle bruge af Bibus (varm anbefaling) og satte dem på. Det virker helt perfekt, og er meget glad for det endelige resultat.



Vh

Steffen

 

Hold op da en lækker løsning. Hvilke hængsler fræsede du ned i pladen?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis