Gavle som er trukket ned til terræn "ramme-konstruktion"

Hej allesammen
Jeg skal meget snart igang med tag og facade projekt på mit 60'er hus, som er opført i gasbetonblokke.

Det bliver en relativ stor omgang med nye spær og ovenpå det skal der laves et sedumtag og derudover skal der laves facader...

Nu til mit spørgsmål:

Jeg er blevet ret forelsket i et hus jeg har set, hvor gavlene er trukket helt ned til jorden (se billede), men hvordan laver man selve opbygningen af "kasserne" på hussiden?? Det skal nævnes, at facaderne skal isoleres udvendigt og pudses.

Byd endelig ind:-)

Dbh
Jesper


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du googler Rheinzink, vil finde det du leder efter. patineret, eloxeret zink i mange formater. “kasserne” ville jeg nok bygge i trykimpræneret træ og beklæde med tynde støbefiner plader, hvor du så kan montere zinken. Hulrummet kan jo indeholde mange sjove ting: lamper, stikkontakter, indb hylder osv. du kan selvfølgelig også montere zinken på forskallinger.

 

Tak for svaret. Jeg tænker ikke at "kasserne" vil kunne bruges indefra og det er heller ikke meningen. Jeg havde selv tænkt på at bygge det i et træskelet, men er der nogen der ved om jeg skal støbe et fundament, som hver kasse kan hvile af på eller er der andre forslag? 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis ikke du har et fundament rammen kan hvile på så skal du nok have en stolpe til at bære det. Men vigtigere er at hvis ikke du har en sokkel/fundament, så vil du skulle have en afstand fra jorden og op til bunden af din ramme konstruktion. Hvis ikke du har det vil du få råd og fugt problemer da træ ikke er egnet til at have direkte jordkontakt.

MVH Njord
Njord... Tak

Jeg laver fundamenter de kan hvile af på.

Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg samler et fundament på størrelse med en ølkasse til det eksisterende fundament? Vil der forekomme sprækker og skal det samles med eks. stål imellem eksisterende og det nye fundament eller er det overflødigt? 

 

Du kan købe et rionet og skære i stykker til lidt armering.

 

Når du har gravet ud til det forlængede fundament afrenser du kontaktflade til det nye grundigt. Og borer nogle tento stål ind i enden af det eksisterende fundament. Lim gerne disse med epoxy eller anden egnet klæber. Du skal sikre det nye fundament hænger grundigt sammen med de eksisterende så de ikke arbejder hver for sig.

Lav toppen med et par lecasten som et alm fundament, men da det er en fritstående vinge behøver du ikke de stem med EPS blokkene i midten.

Skolen pudses sammen med den eksisterende sokkel. 

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også