Regner ind i ventileret hulmur

Vi har købt et hus som tidligere har haft problemer med fugt i gavlen, som er blevet fuget om og i den forbindelse blev der også lavet ventilationshuller i de nederste fuger. Det er hver anden lodrette nederste fuge som er åben.

Men med den kraftige regn og blæst ser det nu efterhånden skadeligt ud for huset, væggen ser ud til at være meget våd indvendig, da vandet bliver blæst ind i hulmuren.

Jeg tænker det er godt fortsat at have den ventileret, men jeg kunne godt bruge nogle input til en nem måde at beskytte mod slagregn, således det fortsat kan ventilere uden at få vand ind.

Jeg har f.eks. Tænkt på et langt stykke blik som dækker over hullerne, som sidder i fugen lige over, og så er bukket ned over hullerne.
Men hører gerne andre løsninger hvor jeg fx. Ikke skal kradse fuger ud for.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe studsfugeventiler med hældning, som skulle hjælpe både mod slagregn og insekter - ti kroner i Jem og Fis.
Om de virker ved jeg ikke. 

Mvh Troels
TRRA
Tak, det var lige sådan noget i den stil jeg ledte efter, men jeg vidste ikke det fandtes, og disse beskytter netop også mod insekter, da vi f.eks. havde kæmpe hvepsebo i hulmuren sidste sommer!
Det kan ikke skade at prøve disse, for jeg tør slet ikke fuge ventilationshullerne helt til lige nu når den er så våd.

Jeg håber de kan presses ind og så må jeg fuge dem fast med noget vejrbestandig fuge.
TRRA skrev den 25-02-2020 10:06:28

Du kan købe studsfugeventiler med hældning, som skulle hjælpe både mod slagregn og insekter - ti kroner i Jem og Fis.
Om de virker ved jeg ikke.

 Nu har jeg købt en masse af disse studsfugeventiler: https://www.jemogfix.dk/studsfugeventil-med-laag-graa-kima/4215/9053818/

Men hullerne er lige til den snævre side både i højden (lidt af fuget skal fjernes) og nogle steder også lidt i bredden, hvor afstanden mellem stenene er til den lave side.
Hvordan får jeg lettest lige fjernet lidt af fugen 10 cm ind og hvad med bredden?

Jeg vil nødig ende med at ødelægge murstenene helt. Og jeg ved ikke lige hvilket værktøj der vil være smartest at bruge.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis