gammel tegltag - bortskaffelse?

Til sommer skal rive mit gamle tegltag af og jeg efterlyser i den forbindelse gode råd til hvorledes jeg nemmest skaffer mig af med tegl og mørtel.
Gammelt træværk klarer jeg med en trailer.

Huset er ca 7x8 meter i grundplan og taget består af ca 2000 tegl hvoraf halvdelen er understrøgede

Nogen der har et billede af hvor meget sådan noget fylder? Kan sådan en opgave mon klares med bigbags? Min umiddelbare tanke er at tegl og mørtel vejer i omegnen af 6-8 ton

Det eneste sted jeg har plads til en affaldscontainer er i indkørslen som ligger et godt stykke væk fra taget og jeg tænker at det vil være meget dyrt at få løftet en sådan container ind og ud af haven med kran...…?

Gode råd og evt. links modtages med kyshånd :-)

vh. Morten


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb nogle trillebøre, lej en container, derkan åbnes i enden, køb to kasser øl til gutterne og inviter på weekend. På med vanten. Ps: lægter kortes ned, før de bringes til trailer, og der bliver flere læs end du regner med.

 

Hvilke tegl drejer det sig om? Er det de rette er jeg interesseret i af nedtage og afhente - så sparer du bortskaffelsen.

Er det ældre tegl af anden type kan du med fordel annoncere dem til afhentning. Selv står jeg og mangler ca. 30 m2 røde vingesten til et kommende projekt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du ikke kan sælge dem så se om du ikke kender en landmand der har brug for noget at lægge på hans markvej.
Uldal: - Tak for den gode ide mht. venner, trillebøre,øl og container. Den er noteret :)

Rantzau: Det er vingetegl fra da huset blev bygget i 1945. Jeg kan evt. sende dig billeder af stenene hvis du giver mig din email (Jeg har også ekstra løse sten hvis det er...)

 

Hej Morten.

Jeg har sendt dig en PB.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
...men de skal stadig ud af haven.
PS glemte tá nævne, at man kan leje en motorbør.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis