Lysning af huntonit plankett loft

Hej,
Jeg har et ubehandlet huntonit plankett loft, altså ikke hvidmalet, men "træfarvet". Loftet er i en stue med brændeovn og er derfor noget mørkt.
Er der nogen som har erfaring med at lysne sådan en omgang? Kan almindelig panelhvidt klare opgaven, skal der evt. en spærregrunder på først, kan det klares med pensel eller skal det sprøjtemales grundet den grove struktur?)

Jeg er helt grøn i det, så gode råd modtages med kyshånd.

Loftet er som dette, men ikke malet: https://www.frishop.dk/pi/Huntonit-Plankett-loftplade-hvid-11-x-280-x-1800-mm-4-plader-i-pk-%C3%A0-2-02-m2_2288724_149408.aspx

Mvh
Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer lidt på hvad du vil opnå. Vil du lysne/lasere eller vil du male dækkende? Tror ikke du kan lysne dit loft ensartet hvis en del af det er soddet til. Panelhvid er alt andet lige laserende - beregnet til at lysne, uden at dække - dit loft vil stadig være mørkere der hvor det er mørkere nu.
Derudover bruger man vel primært panelhvid for at lade åretegninger og knaster træde igennem overfladebehandlingen - men du har jo under alle omstændigheder et helt ensartet fiberprodukt.
Jeg vil foreslå at du grundrenser, giver det spærregrund og dækkende loftmaling - og jeg vil anbefale dig, at bruge en god stor pensel som du arbejder malingen ind i strukturen med. Rulle eller sprøjte vil tage en hel del af overfladestrukturen af .

Mvh Troels
Hej TRRA, det er noteret. Mange tak for svar!
Mvh Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også