firkantnøgle til bundhane?

Hej,

Jeg har for nyligt fået monteret nogle nye ballofix på vandrør i hus i Sverige, så jeg kan tømme vandrørene. Det er samme slags som på billedet - blot som t-stykke.

Da jeg tømte rørene anvendte jeg en svensknøgle og kunne konstatere, at de går meget trægt.
Min tanke var at få fat i en slags firkantsnøgle der passer til toppen (ved ikke hvad den del hedder) for at beskytte kanterne.

I skyndingen shjem fra Sverige nåede jeg ikke at måle diameteren på toppen. jeg vil vurdere at det er 8-10 mm.

Jeg har derfor 2 spørgsmål:
- Har top-delen på billedet en standard størrelse/diameter, og i så fald, hvad er denne?
- Skal der altid drejes hhv. mod uret/med uret på at åbne/lukke, eller kan jeg altid dreje f. eks med uret for at åbne og senere igen også med uret for at lukke?

Peter

 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke ned størrelsen, men har du et lille topnøglesæt med 12 kantede toppe, kan du nok finde en top der passer på.


Vi prøver igen, i morgen --
Nøgle til aftapningsventil, Ø6,5 mm


Nøgle til aftapningsventil, Ø6,5 mm - 741449004

PRISGARANTI
  •  

Passer til denne aftapningsventil.

 Varenummer:741449004
 80+ stk på lager
Denne vare kan leveres eller afhentes inden for 1-2 hverdage ved bestilling inden kl 14:00.

inkl. moms46,75 DKK

  • Mora nøgle t/udendørs hane 8mm
    Varenummer:743441504
    Leveringstid:1-3 dage
    Vejl. pris 80,00 DKK35,00 DKK
    Antal:
    • Løs nøgle til Gårdposteventil, Metal.
    • Til alle Mora gårdposteventiler med nøgle
  • Mora nøgle t/udendørs hane 8mm
Hej,

Mange tak for jers svar. Jeg måler diameteren ved næste besøg og stiller en passende hanenøgle

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis