Hvilke hvidevarer

Lige et spørgsmål som jeg med sikkerhed ved ikke er et sort/hvidt svar på, men prøver alligevel  

Vi skal i forbindelse med nyt køkken have nye hvidevarer "hele vejen rundt" dvs. emhætte (væghængt), opvaskemaskine, ovn, kompaktovn, kogeplader og køle/fryseskab (det hele indbygget).
Hvilke mærker skal man gå efter?? Jeg ved godt at det er temmeligt dårligt og åbent formuleret, og svarene præget af personlige preferæncer, men argumenter er altid gode at søge vejledning i.

Indtil videre har vi kun overvejet AEG og Siemens/Bosch, det er den priskategori vi er i, så forslag gående på Gaggenau, ATAG osv. er ikke så anvendelige   
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I det prisleje, som jo nok også er det mest gængse i de danske køkkener, så kunne I også overveje lige at se på Ikea's modeller.
Ved ikke om det stadig gælder, men førhen tror jeg Electrolux lavede de fleste af deres modeller, og bl.a. AEG er en del af Electrolux.
Den helt store fordel ved Ikea, er udover rimelige priser, deres 5 års garanti på de fleste modeller, - det er ikke en helt uvæsentlig fordel.
Min erfaring er at det også fungerer rigtig godt, har selv haft glæde af det ved en ovn, hvor den blev repareret 14 dage før garantien udløb.

Angående emhætte, så gå efter den med den mindste støj og som stadig passer med ønsket udseende. Der må man altså gerne lige smide 1-2 tusinde ekstra for mindst mulig støj, - der intet så træls, som en larmende emhætte.
Har selv en Electrolux Silence Tech, den er jeg meget glad for, men den er så til montering under et skab.
Her kører vores Siemens ovn og kogeplade på 16 år. Kun en lille defekt ved ovnen på damp program.
Tilgegæld strøg vores Blomberg køleskab efter 3, 5 år.. Asko opvaskemaskine holdt Ca 12 år.. Aeg vaskemaskine kører stadig efter 10 år.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Så vil jeg da lige vise et billede af betjeningspanelet på vores Siemens ovn🤣
Det er heldigvis kun en gang i mellem den gør sådan.

Bortset fra det, så har vi valgt hvidevarer ud fra funktion, frem for mærke. Specielt har vi været obs på støjniveau; langt det meste har efterhånden blæser indbygget.
Og et par ting du ikke vil fortryde er: Opvaskemaskinen op i højden og med lys indeni. En stor induktionsplade og emhættemotor på loftet.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tak for svarene.

Jeg synes det er lidt svært, for der er ikke store (om nogen) forskelle mellem de forskellige "mid-range" mærker. Hvilket ikke er så mærkeligt da ejenskab og produktionssted ofte er det samme og væsentligste forskel er lidt design og mærke. (Asko = Gorenje, Bosch=Siemens, Elektrolux = Voss = AEG o.s.v.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis