Er en emhætte mon mulig?

Jeg har snart boet i en del lejligheder.

Jeg er enlig så det er tit SMÅ lejligheder.

Og fælles for dem er at der tit er sparsom udluftning i for af emhættte i køkkenet, men egenlige også på badeværelset.

Altså min udlejningsfirma siger bare "åben altandøren mens du laver mad". Jo tak men så blir det pisse-koldt?

Er det ikke noget med at der findes løsninger med kulfilter eller sådan noget - uden der nødvendigvis skal være en aftrækskanal, eller husker jeg bare Fata Morana, eller duer det ikke sådan i virkeligheden?

Det er en bolig blok fra starten af 70+ erne. Der er da aftræk i badeværelset, (men ikke blæserer monteret her på) og intet fra køkkenet af, at så hvis man koger kartofler eller pasta er ens enste aftræk ud til altanen ? Er det normalt ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså jeg ville sådan set gerne betale emhætten selv, hvis jeg kunne gå sådan en monteret. For det er 1 1 værelses lejlighed.

Det betyder at alt vanddamp der ikke ryger ud af døren også er i min dyner og tøj og alle andre steder jo.

Hvilket giver mig klamt tøj at tage på hver morgen ;/
Man kan sagtens købe emhætte med kulfilter. Den tager stegelugten og det er da også noget. Men fugten fra kogning forsvinder kun ved udluftning.
Man kan øve sig i at koge svagt. Kartofler der simrer tager samme tid som hvis de spilkoger.
Man skal også tænke på tøj der tørres. En maskinfuld tøj vejer vel 3 kg mindre i tør tilstand. Det er altså 3 liter vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis