Hej med jer!
Jeg har et spørgsmål i forbindelse med den forestående vinduesudskiftning i vores pudsede hus. Efter udskiftningen skal facaderne renses for gammel puds og have ny puds i form af to lag mørtel, som umiddelbart kommer op på ca. 15-20 mm. Da fugen mellem vindue og mur som bekendt bør være 10-15 mm., vil pudslaget i lysningerne umiddelbart komme til at dække fugen... Eller hvad? Skal fugen omkring vinduet alternativt være 10-15 mm. PLUS pudstykkelsen på 15-20 mm., eller pudser man tyndere i vindueslysningerne?