Facadepuds mod fuge i vindueslysninger

Hej med jer!
Jeg har et spørgsmål i forbindelse med den forestående vinduesudskiftning i vores pudsede hus. Efter udskiftningen skal facaderne renses for gammel puds og have ny puds i form af to lag mørtel, som umiddelbart kommer op på ca. 15-20 mm. Da fugen mellem vindue og mur som bekendt bør være 10-15 mm., vil pudslaget i lysningerne umiddelbart komme til at dække fugen... Eller hvad? Skal fugen omkring vinduet alternativt være 10-15 mm. PLUS pudstykkelsen på 15-20 mm., eller pudser man tyndere i vindueslysningerne?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man pudser tyndere - efter vinduerne er Mont.

 

Hej Uldal,
Fantastisk - dejligt med hurtigt, klart svar! Tak 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis