Nyt tag

Hej

Mine forældre bor i et hus på ca. 160 kvm med en vinkel.

Taget er omkring 50 år gammelt og skotrenderne er blevet utætte og vi forestiller os ikke at man kan afmontere de 50 år gamle tagplader og få skiftet skotrenden og så få pladerne lagt på uden at noget knækker.

De er blevet anbefalet at få skiftet hele taget.

Er der en tommelfinger regel for hvor meget den slags sådan ca. koster pr kvm at få skiftet.

Altså tag på et 160 kvm hus med 4-5 hætter fra badeværelser og emhætte osv. incl materialer.

De gamle plader er med 12.5 cm mellem bølgerne, så som jeg læser det B5 plader.

De ønsker et tag der ligner, så det må vel være sorte B6 plader.

Nogen der ved om afmontering af og fjernelse af dette tag er en "stor" post på sådan en regning, i s fald kan vi sagtens afmontere selv dagen før tømreren kommer og lægger nyt tag.

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange ting der påvirker prisen på et sadan projekt, men du kommer vel et godt stykke for 100 tusind dog ikke imål med det. 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hele taget skal nok ikke afmonteres på en gang, men f.eks. 2 sider så tømrer kan lave dem sammen med skotrende.
Der skal helt sikkert udskiftes lægter, fodblik, naturligvis skotrende. Så vil man nok også regne med nye tagrender.
Jeg vil nærmere tro at det er kr. 200.000


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg indhentede nogle tilbud for et par år siden på udskiftning af B7 bølgeplader på en tilbygning på 72m2 med valm på den ene gavl og to skotrender hvor tilbygningen møder
det oprindelig hus. I alt ca 240 stk. tagplader/rygningsplader og tre tagsider pga. valmen.
De gamle tagplader var fra midt 80’erne og var begyndt at gå til. Alle tilbud lå på ca. 120.000 kr. inkl. moms.
Skulle jeg købe alle materialerne selv hos den lokale trælast var der for ca. 35-40.000 kr inkl. skruer, skumstrimmel, skumbølgeklodser, osv.

​Zinktagrender og fodblik var under ti år gamle, så de blev genanvendt.

Nye eternittage skulle ikke have særlig god holdbarhed. Har I overvejet et ståltag fx?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis