Gulvvarme - det virker sku ik?!

vores hus er 20 år ca og vi har natugas. 
ude på gasfyret har vi her om vinteren en fremløbs temperatur på 55grader og mærker jer røret så er det også meget varm men kan dog holde på.

inde i huset i skabet hvor vores gulvvarme kommer er der et termostat der dog kun viser knap 30 grader. Jeg har for sjovt skruet op på fuld skrue på vores rumfølere og jeg kan se de termomoterer på kredsene ryger ud dvs de varmer på fuld skrue.Og stort set alle termomotorer er fuldt ude konstant og det kan jo ikke passe

Er humlen i det ikke at temperaturen er for lavt ? Og hvad kan være galt ? Mærker jeg plastik rørende er det fis lunken og de burde jo være Brænd varme hvis de står på fuld skrue
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et foto af gulvvarmeshunten vil være nyttig. Kører cirkulationspumpen i gulvvarmekredsen?

Søren O
Det øverste billede viser den regulator der er knækket men det har den været i mange år, så den sidder bare løs
Men mangler du varme?
Den hvide termostatventil skal skiftes. Den kan vel ikke reguleres når den er løs? 

Elektronikteknikeren
TøSom sådan har vi varme tænker bare det ikke kan passe vi at når vi giver fuld skrue at der ikke bliver meget varmt. Lige nu er der vel kun almindelig stue temperatur. Kan sådan en skiftes uden alt vand skal af ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis