Turguide.

Jeg har fået den (tvivlsomme) ære at jeg skal være Turguide for 2 ægtepar fra Canada/USA i begyndelsen af Juni måned. 
Vi skal naturligvis se de "officielle" turiststeder -Skagen gren, Odense med H.C.Andersen og København med Amalienborg m.m.

Men jeg mangler simpelthen noget inspiration til hvad De ellers skal se/opleve.

Jeg tror ikke at det er museer der er den store interesse. -Og har fået at vide at de ikke er interesseret i "krigs"relaterede ting, da de er humanister.

Hyggelige "Danske" kroer med god service er nok et must. og oplevelser der har en "Nå-nå" effekt kunne også være en god ting.

Den ene er ikke specielt godt gående så det skal der også tages hensyn til...

Jeg har pt. disse steder på ide-listen.

Hjerl hede.
Agerskov kro - for en overnatning.
Æbel-ø. (Faktisk et ønske)
Voergård slot -også et ønske.

Men jeg mangler en ide liste over hvilke steder/lokaliteter der kunne være interessante...

Pris niveau er ca. 1000 $ om dagen, måske lidt mere..

Turen skal tage 4-5 dage..

Håber på en masse ideer og hjælp

Shortcut


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hjerl hede er noget gå krævende
Et forslag i nærheden er Mønsted eller Daugård kalkminer. Der er også noget gåtur men et lille tog tager en del af turen´.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mener der er en hestevogn rundt Hjerl hede... -og et tog til Flynderup sø ;-)

Minerne er noteret....


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvad med Christiania eller Thy lejren... det er da det diametralt modsatte af "krig"    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Thy lejren er noteret... Har planer om at de skal have et af de "berømte" stjerneskud fra "Det gamle røgeri" i Hanstholm.... - så må de tage Bunkerne med..
Christiania er også på listen...


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Så er det et "must" at køre omkring "sagnlandet Lejre" - den nybyggede (dog ikke helt færdige) Kongehal, er jo er et værk, der viser Vikingernes storhed og kunstfærdige kunnen..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hvornår på året skal det foregå? Er det en "Danmark Rundt" begivenhed?
Ellers kunne jeg foreslå Egeskov Slot, Stauning Whisky, Bork Vikingehavn...

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Noteret - Passer vel sammen med Jelling stenene.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det er i begyndelsen af Juni måned.
De 3 steder er noteret...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Den gamle by i Aarhus
Veteranbanen i Vrads
En tur med hjejlen -og man kan køre til toppen af Himmelbjerget (alene navnet er bemærkelsesværdigt på engelsk😂)

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Er noteret.
Der er damptog ved Hjerl hede
Mangler noget Fynsk.... ;-)
Evt. Ærøskøbing eller en anden "gammel" stokroseby...

Og hint til ok kroer til overnatning..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også