Radiator varmer kun på 4

Hej derude. Begge radiatorer i min lejlighed virker kun hvis man skruer op på 4-5 på termostaten.
Rørene er knaldvarme selvom termostaten kun står på 2. Men varmer stopper ved ventilhuset. De varme rør går også op til overboen.

Jeg har prøvet at motionere ventilen og også stiften inde i ventilhuset samt udluftet radiatorene uden held.Hvad er næste træk synes i?

På forhånd tak!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om rørene til din radiator også går gennem væggen (ind til en radiator hos naboen). Det kan være årsagen til at dine radiatorrør er varme helt hen til din termostatventil.
Hvor varmt er der i dit lokale? Hvis der er 23-24o, så skal der være kold radiator hvis ikke din termostatventil er skruet op på 4. Glæd dig over det - det sparer på dine varmeudgifter. Indstilles din termostatventil på 3 svarer det normalt til en rumtemperatur på 22o.

Søren O
Tak for dit svar.

Det rør du beskriver som går gennem væggen, det går ind til min stue og der har vi samme problem.

Hvis der er koldt i rummene og vi sætter den på 2/3 så varmer kun rørene, radiatorene bliver ikke varme. De varmer først på 4/5 stykker, men de varmer ikke nok i forhold til de er sat på 4/5, for det er koldt om natten. De burde varme meget mere end de gør.
Prøv at tage termostaten helt af og se om der så kommer varme. Hvis der ikke kommer varme, så skal du pakdåsen ud og motionere membranen inde i ventilen med en stump genstand. Det burde give varme.

fase
Radiatoren bliver knald varm når jeg tager termostaten af. UDEN jeg har motioneret ventiler. Hvor ligger problemet så henne mon?
Jeg må forbi et byggemarked idag så. Tak for hjælpen.
Den type du har der med fjernføler skal normalt op på omkring 4 for at nå 20 grader.
Den jeg har i stuen står på 4,2 for at nå 20 grader. 
Hvad er problem et egentlig?
Får du ikke fint varme ved at sætte den på 4 til 4,5?
At den ikke varmer kan jo blot betyde at det er varmere i rummet end det tal du har sat den på. Derfor varmer den ikke.
Hvis kapilarrøret til føleren har været bukket for meget stopper den med at fungere. 

Elektronikteknikeren
Det ser ud til, at der ikke er brug for en termostat med fjernføler, så hvis der ikke er brug for den type, ville jeg vælge en almindelig termostat

fase
Gregeren skrev den 23-02-2020 13:33:44

Den type du har der med fjernføler skal normalt op på omkring 4 for at nå 20 grader.
Den jeg har i stuen står på 4,2 for at nå 20 grader. 
Hvad er problem et egentlig?
Får du ikke fint varme ved at sætte den på 4 til 4,5?
At den ikke varmer kan jo blot betyde at det er varmere i rummet end det tal du har sat den på. Derfor varmer den ikke.
Hvis kapilarrøret til føleren har været bukket for meget stopper den med at fungere. 

 Nu er jeg flyttet fra lejligheden. 

Men problemet var at selvom der var iskoldt i lejligheden så skulle den stadig sættes på 4-5 for at give varme. Derudover så varmte den lige så lidt på 4-5 som den burde gøre når man har sat den på 2,5.

Jeg fik aldrig købt nye termostater da jeg simpelthen ikke nåede det inden jeg skulle være ude af lejligheden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis