pir sensor til alarm systemer trådløs

Vi har et alarmsystem hjemme hvor alle pir sensorer skulle monteres på en kugle dreje led, ikke en speciel køn løsning på væggen og de kommer ikke til og sidde tæt. Firmaet gjorde ikke opmærksom på dette inden køb.

Findes der pir sensorer som ikke registrerer dyr op til 25 kg i 243mhz systemet og uden det omtalte kugle led til montage på væg ?

Firmaet gsmteknik har bildt os ind at det kun er deres udstyr der kan køre med alarmen men den historie tvivler jeg nu på da jeg kan se andre firmaer også kører på samme frekvens.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Firmaet har ret i deres påstand. Selvom frekvensen er den samme som mange andre (typisk 433mhz eller 868mhz), så kan systemerne ikke snakke sammen med andre, da de hver især kører med egne protokoller. Så sproget på frekvensen er forskeligt. Mange professionelle anlæg (dog ikke dem fra omtalte firma) kører også med forskellige former for kryptering med rullende koder.

Den bedste løsning er nok at skifte anlægget til noget andet og så evt. kigge efter nogle bedre produkter i en højere kvalitet. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for dit svar, når enhederne kodes ind kan jeg se i displayet der kommer en unik kode frem hvorefter enheden bliver gemt i en given zone.

Er det normalt at alarmer idag styres af app og man skal koble den op mod en maskine i udlandet er der nogen risiko ved dette valget er enten kina eller usa, app´n giver fuld styring over zoner og enheder samt til og fra kobling mv

De produkter du selv sælger ser interesante ud men desværre over budget
Mange tyverialarmer kan styres via app. Hvis det er et forsikringsgodkendt anlæg er der nogle faldgrubber, da anlægget kan betjenes uden man selv er tilstede på det sikrede område.
Når tyverialarmerne kan betjenes via en app er de typisk opkoblet til en cloud. Dette kan enten være igennem den rigspoliti godkendte kontrolcentral, som overvåger anlægget, eller producentens egen cloud, hvis anlægget ikke er opkoblet til en KC.
Jeg kender ikke noget til de Kina-alarmer, der sælges til private over nettet. De anlæg jeg har kører på en sikker cloud med meget høj kryptering og serverne hostes i et Microsoft Azure-miljø i Sverige.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis