en eller flere radiatorer til frostsikring af udehus.

Hejsa

Jeg har et udehus på ca. 28 kvm med 100mm isolering på loft og 100 på væge.
Jeg har sat en lille frostsikring op som er på 400W

Meningen er at udehuset bare skal holdes frostfrit (5-8 grader)

Ville det evt. være bedre at sætte 2 x 400-1000w radiator op i stedet ?

Det er som om at den der er der nu arbejder meget hårdt for det.



 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville kun skifte radiatoren, hvis temperaturen ikke kan holdes på de 5 - 8 °C, selv når radiatoren varmer hele tiden. Du kunne så vælge at sætte en 400W radiator mere op.

fase
Det  er vist ikke aktuelt , med varme for at holde et  udhus frostfrit , det kræver jo at ude temperaturen falder til under minus i længddre tid , og her i februar har vi kun  haft et par nætter med let nattefrost......som ikke trænger  i et isoleret udhus...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er korrekt, men det bliver også vinter næste år og den har faktisk kørt 180 kWh igennem

Jeg bor i Nordjylland og her blæser det altid og det er nok ikke særlig tæt sådan et udehus fra 68 😊
400w er rigeligt til at holde det frostfrit, specielt med de mængder isolering du her beskriver.

I stedet for at bruge penge på at driften endnu en radiator og strøm, giver det bedre mening at kigge på om der er steder man kan lægge et lag mere isolering, eller tætne sprækker mod vind osv. Alt sammen noget der kan laves i billige materialer. 

Elektronikteknikeren
En betingelse er, at huset er vind- og vandtæt. Jeg har 25 kvm isoleret med 100 overalt også gulv. En lille bitte JemogFix radiator kører måske een gang i løbet af vinteren. Men det er også tæt! Husk feks, at glas i vinduer æder en masse energi!

 

Sætter man 2 lag glas ( forsats vinduer ) så forbedres energi spild den vej meget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis