Regn og blæst ved tagrenovering

Hej.
Vi er pt. ved at få lagt nyt tag inkl. nyt Viking400 undertag. Mit spørgsmål er hvor vidt taget kan tåle regnvejr og relativ heftig vind? - ikke storm, men det river og flår da lidt, kan jeg høre.

Undertaget er lagt på hele taget og lægterne over undertaget er også lagt. Dvs. det hele bliver jo rigtigt godt gennemvådt.

Der skal betontegl på efterfølgende.

Beklager mangel på eventuelle tekniske betegnelser - er ikke stærk i tagkonstruktion :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget problem, når der er lægter på det hele, der kommer vel også hurtigt tag på-

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det skulle gerne ske i løbet af den kommende uge, men alt træværket og undertaget når at blive temmelig gennemvådt med det regnvejr vi har i disse dage? Jeg er godt klar over at det i princippet godt kan tørre på trods af at det bliver "pakket ind" mellem det diffusionsåbne undertag og teglene.. Men tanken om at lukke fugt inde, har jeg det ikke voldsomt positivt med! :)
Det kan jo næsten ikke være anderledes, når det laves på denne årstid.
Du kan jo håbe på tørvejr i ugen der kommer.
Men tror nu ikke det er et problem, det vil hurtigt tørre ud, når taget er lagt, og der vil jo også kunne komme slagregn og fygesne ind, det er jo derfor der er undertag.

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan blæse en lille smule op imellem hver eneste tagsten. Så efter ganske få uger er det tørt igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis