Lav hul i væg/loft efter fjernelse af gammel skillevæg

Hvordan laver jeg pænt et hul i væg/loft efter fjernelse af gammel skillevæg? Er det bare mørtel jeg skal bruge eller hvad er bedst her?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil kunne pudses op med mørtel. Men du skal have nogle strimler net sømmet fast så det i hele området har noget at hænge fast i.
OG holde passende " kaffepauser "
Når der pudses opad så arbejder tyngdeloven jo noget imod dig.
Så presse lidt mørtel op hele vejen VENTE presse lidt op igen VENTE og så rette af og VENTE og pudse det glat med eksisterende loft. Der skal nok spartles lidt da det gamle loft har mange lag maling.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skal jeg også have net på muren eller er det kun i loftet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bank noget kyllingetråd på både væg og loft, så er du sikker på det holder, og det er også nemmere at få pudset til at hænge ved, når du laver arbejdet.
Husk at få vandet det godt igennem, det er sikkert noget tørt, gør du ikke det suger det vandet ud af mørtlen og giver dårlig vedhæftning.
Jeg plejer at bruge en havesprøjte, så er det nemt at styre. (en kalkkost dyppet i vand, kan også bruges, til at kaste vandet på med)

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du kommer en lille smule gips i mørtlen til loftet, hænger det hurtigere fast. Her holdes ingen pauser før mørtlen er på plads.   

fase
Ingen pauser øv  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ev elmand skrev den 23-02-2020 11:20:40

Ingen pauser øv  

 Det er tilladt at holde en ølpause efter loftet er pudset og inden væggen pudses.   


fase
Ja naturligvis. Og det med pauser var mest for at understrege at mørtel skal have tid til at sætte sig. Hvis der går nogen tid fra man starter og er kommet igennem til den anden ende, så kan man måske putte mere på fra start stedet igen.
Det er en udbredt begynderfejl at man går for tidlig i gang med pudsning så den bløde mørtel blot skubbes rundt foran brættet og der falder et godt stykke ned.
Rigtig god ide med lidt gips blandet i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også