Pudse væg uden at struktur forsvinder helt

Hej Alle,

Jeg har en gammel murstensvæg som har været pudset op. Murstenene er meget rustikke og man kan nemt se murstenene igennem - og det vil jeg gerne blive ved med.

I den ene ende har jeg bygget en smule om - hvilket har resulteret i at jeg skulle pudse de nye mursten op i nogenlunde samme struktur - der brugte jeg weber 280 - stor fejl!

Weber 280 har en meget grovkornet overflade sammenlignet med det gamle lag. I det gamle eksisterende er overfladen som sådan glat- men følger strukturen som der er i de underliggende mursten - er der nogen der har en ide til hvordan man har gjort det?

Jeg har flere gange pudset en væg med udkast og ret - for at opnå et helt plan resultat - og mit problem her er jo at jeg ikke ønsker et plan og lige resultat :) (Næsten et gør-det-selv luksusproblem)

Den var lige til at starte med.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en Durapuds 710, som har en lille kornstørrelse. Så kan du overveje at “feje” væggen dagen efter, så du får slået nogle så kornene af.
Jeg ville nok bruge en vandskuringsmørtel, for det lyder som det der er gjort før.

Mørtel trækkes på med stålbræt og når den er let tør kan man enten vandskure hvor man kører rundt med en våd mursten på overfladen (så bliver det helt glat) eller man kan filtse hvor man bruger et skumpudsebræt så bliver det lidt mere groft 

Ask
Din beskrivelse af de gamle vægge leder tankerne hen på filsning ( vandskuring ) Så fremgangs måden er som askholme beskriver.
Husk at ved vandskuring skal man ikke bruge lodstok.
MEN har du allerede pudset det op, så skal alt det hugges af og stenene helst renses af for alle rester. Du kan nok køre rundt med en tør mursten for at knaster ryger af, og til sidst måske bruge LIP linkerens hvis det er indendørs. Er det udendørs kan almindelig saltsyre opløsning være en mulighed.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis