Loftlampe vil ikke slukke

Jeg har afmonteret en gammel stikprop i loftet og købt nye lampeudtag. Fra loftet kommer 3 brune, 3 blå og 1 hvid ledning. Jeg kan godt få lys i min lampe, men tænd/sluk funktionen er forsvundet.
Jeg har sat de brune ledninger i M1, de blå i N og hvid i "jord symbolet". Jeg har prøvet andre lampeudtag, så det er ikke kontakten der er defekt. Hvordan forbinder jeg ledningerne korrekt, så tænd/sluk funktionen virker?
Skal en eller flere af ledningerne i M2/L? Og hvilke i så fald?

Vedhæfter billede af mine lampeudtag

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge de blå og hvid til lampen , de brune er fasen hvor der altid er strøm på 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg gætter på at du skal sætte lampen på den hvide og blå. Da de brune er fase, som skal sløjfes videre.
Jord klemmen skal/må kun bruges til en jordledning der SKAL være gul/grøn og intet andet.

Så skal du samle det rigtigt skal den blå i N. Brune i M2/L og hvid i M1. Og din lampe skal monteres i N og M1.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Når jeg forsøger mig med den løsning I beskriver, så sprænger sikringen?!?   
De tre blå i en klemme  , de tre brune i en klemme og den hvide i en klemme , så skal lampen for bindes til den klemme med de blå ledninger og til den klemme med den hvide ledning.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Og for lige at slå 1 milliard % fast farven på jord MÅ KUN VÆRE GUL/GRØN......(Ok nogle gamle installationer der er jord rød, da gulgrøn endnu i ikke være kommet på markedet og her snakker vi 60'erne og begyndelse af 70, derefter SKÅL jord være gul/grøn)
Annonce
Det virkede! :-)
Der er i øvrigt slet ingen gul/grøn ledning (eller rød)
Det jeg  reagerede på var at du havde sat hvid til jord og det er NO GO....... jord er til til jord og ikke andet.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis