Træ/alu-vinduer med smal karmdybde

Hej

Vi har pt. maghoni-vinduer med en karmdybde på ca. 9 cm. Vi ønsker os træ/alu, men har svært med at finde en producent, der kan kan matche den smalle karmdybde.

Er bange for at en bredere karm, bare vil give en masse bøvl med vores sandspartlede væge.

Nogen bud på en producent?

Vh. Jens
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved KPK kan levere 99mm karmdybde, mod tillæg..
89mm. Hvis du undværer Alu..

Jeg ved endnu mindre om de andre producenter, da vi kun har KPK monteret.. Det var tilfældigt, da vi startede renovering, og vi har holdt fast i dem siden, så det er ens hele vejen rundt.. Hos KPK, står der angivet i deres prisliste.. har du se de andre producenters?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Mange tak for svaret. 99 mm. bliver nok lige i overkanten, og vi vil helst ikke undvære alu, da vi intet udhæng har. Ærgerligt.

Ser lige om der kommer andre bud, og ellers må jeg i gang med at kontakte nogle flere producenter. De par jeg pt. har prøvet, har sagt nej. Og synes generelt ikke at de er ret informative på det område i materialer og på hjemmesider..
Jeg fandt endelig lige snittegning (måske et ord der kan Googles, hos de andre producenter? ) på KPks nyere slankere serie.. De har desværre omtrent samme karmdybde (124mm)

Opdatering:Google det lige, sammen med f.eks. vinduer.. Der er massevis af tegninger.. dog ikke rigtig noget med under 124mm🙁

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Schüco, det er dog ren alu. Til gengæld en virkelig god kvalitet. Især det mekaniske er klasser over de danske producenter 
Henrikhp skrev den 22-02-2020 07:58:03

Schüco, det er dog ren alu. Til gengæld en virkelig god kvalitet. Især det mekaniske er klasser over de danske producenter

Schüco ser spændende ud, og smalle karme har de bestemt.. Det kan så godt være, at de ryger pga. prisskiltet, men det skal da undersøges. Nogle private med Schüco-vinduer, der kan sige noget om prisniveauet?

Annonce
Ja, de ser da rigtig fede ud🙂
Spændende om det er til at finde priser..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

På http://www.glasbyg.com/aluminium-vinduer/ kan du se priseksempler.

Skriv evt. Til Nikolaj fra alumont. Han kan måske lave en skarp pris... Sig at det er Henrik fra Fredericia der har givet dig hans mail
http://alumont.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis