Carport til simpel garage - opvarmning

Hej LDS.

Jeg har en integreret carport på 30 m2 med et tilstødende skur på 10 m2 (ej støbt). Jeg har gået og leget med tanken om, at smide sider på, dør, vinduer samt en bred eller to små porte i enden.

Jeg havde tænkt mig at støbe et rendefundament hvorpå jeg ville bygge vægge sider mm. på. Tanken var så, at jeg i første omgang ville lade belægningsstenene (40*40) ligge som underlag, men at muligheden for at isolere gulvet samt støbe ville være muligt på et senere tidspunkt såfremt behovet og pengene var til det.

Yderligere havde jeg tænkt mig at isolere væggene (loftet er isoleret) sådan at jeg med en varmepumpe kunne varme garagen op når der var brug for det. Det er måske brug for opvarmning til stuetemperatur et par timer 4-6 gange om året.

Garagen skulle bruges til opbevaring samt parkering af 1 stk. bil. Garagen skal ikke være opvarmet til daglig.

Mine spørgsmål går på:

Kan en varmepumpe holde garagen frostfri uden jeg kaster penge direkte ud af vinduet om vinteren når gulvet ikke er isoleret?

Vil varmepumpen kunne varme garagen op til stuetemperatur om vinteren ifbm. afholdning af fødselsdage mm. hvis der blot er flisebelægning som gulv?

Ifht. udluftning, vil det så være nok at have normale ventilationsriste, samt åbne vinduer når der ikke er frost?

På forhånd tak for jeres imputs

-Vh. Viktor

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når gulvet ikke er isoleret, men væggene og loftet er, vil der være frostfrit langt det meste af året, da gulvet afgiver lidt "jordvarme"
Har en garage der er opbygget noget lignende, der er 100 mm isolering i væge og loft, og med et uisoleret betongulv, på ca 8 cm tykkelse. Jeg opvarmer med et olie varmluftsfyr når jeg har behov, det varmer det hurtigt op.
Men ellers står den uopvarmet, det skal fryse i nogle dage inden frosten kryber indendørs.
Jeg har ingen udluftning, udover en lidt utæt port, den er rimelig fugtfri, mit værktøj ruster ikke. (bilen står ikke derinde, så der tilføres ikke fugt fra våd bil)
Kender intet til varmepumper..
Før jeg fik oliefyret, brugte jeg en 7 kw elvarmeblæser, den var også udmærket, lidt dyr i drift, men billig i anskaffelse, og er der sjældent brug for varme, kan det jo være en mulighed..

Vi prøver igen, i morgen --
Bilen ville stå der i mit tilfælde. Den smule vand som skulle være på den ifbm. en køretur i regnvejr har til gengæld mulighed for at synke ned imellem fliserne i modsætning til et betongulv. Men er selvfølgelig ikke interesseret i fugt hvorfor det kunne være rart med flere øjne på sagen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis