Gulvvarme - sender varme selvom slukket

Kære Jer

Vi flyttede ind i et nyere rækkehus (2014/15) for en måned siden og har problemer med at styrer gulvvarmen.
Først var det koldt (i stueetagen) og nu er der varmt, selvom varmen i rumtermostaterne er slukket i denne etage. For info så er 1 sal indstillet til 23 grader og denne temperatur holder fint, mens stueetagen er på 26 grader selvom der ikke er tændt for varmen. Havde en vvs'er ud for at tjekke gulvvarmen og svaret var "det virker fint" og så gik han igen - efter at have skiftet en telestat...
Problemet er i køkken/alrum, det var her skiftede telestat da denne ikke reagerede selvom anlægget viste at der blev kaldt på varme... Men gulvet er varm selvom telestaten ikke hævede sig! Nåh, nu er telestaten skiftet og "alt er fint". Jeg afprøvede idag at skrue varmen på fuld i bryggers mens alle andre rum i stueetagen stadig er på 0. Varmen blev kaldt ud både til bryggers og stue, og begge telestater hæver og viser gennemløb. Hvad er der galt?!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stuen skal ikke reagere når bryggers åbnes. Reagere kontrollamper også.
Der er jo flere muligheder. Han har måske ikke fået telestat ordentlig ned, eller det er en forkert type eller der er lavet en dårlig tilslutning så der er kortslutning ved el-tilslutning
Reagerer kontrollampen på styring når du skruer denne ene rum på nul og en 5 minutters tid efter skruer op til 30 grader. OG reagerer telestat også ved at hæve og sænke toppen.
Der kan jo helt fra starten være ombyttet på termostater så de ikke sidder i rigtige rum.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
1 kreds som varmer hele tiden.. Telestaten sidder korrekt og har fulgt ledningerne fra telestat til "styringsboks" og de er også korrekt placeret... Alle rum i stueetage er i 0 grader. Har testet at skrue hvert termostat til 30 grader og der tænder kun den enkelte kontrollampe, men når jeg skruer op i bryggers så reagere køkken/alrum også selvom de ikke er placeret ved siden af hinanden.. Kontrollampen reagere og telestaten hæver/sænker ved test.
Hvad mærke er systemet?
Er de to rum måske kodet sammen ved en fejl, ellers prøv at nulstille det hele og kode det ind på ny.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Telestater kan sidde korrekt men termostater kan være byttet / kodet om.
Når kontrollampe reagere med, så er termostat i bryggers kodet til også at påvirke styring for stue.
Så skrue ned for bryggers og se om termostat i stue kan påvirke stue kredsen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er Pettinaroli..
Når jeg slukker for bryggers slukker stue også, og jeg skruer op for varmen i stuen så er det kun stuen som tændes...
Annonce
Afinstaller det hele og kod det om på ny.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Og hvordan gør jeg det 🤔
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis