Fundament stikker ud indvendigt

Hej LDS

Jeg har gravet ud, målsat færdigt gulv med murer og gjort kloak klar. Jeg har dog en beton sokkel der rager cirka 10cm ud nogle steder og er særdeles ujævn, hvad angår dybde og højde.

1) Det højeste punkt af sokkel, kan jeg få 1 cm beton, men det gør det super besværligt med både radonsikring, kantisolering og diverse brugsvandsrør.

2) på billedet ser i hvor brusenichen skal være. Jeg er derfor pisse i tvivl om jeg skal banke minimum 3,5cm sokkel af grundet fald, forsatsvæg på fundament eller beton, lime wedi plader på puds (hvor der i øvrigt er flamingo under puds) eller noget helt tredje.

Jeg er lidt på bar bund hvad angår punkt 1 og 2. I må gerne komme med bud.

Det skal siges at huset er af lecablokke fra 60erne med 10mm indvendig isolering tildækket med puds. Dette gør væggen særdeles skrøbelig.

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal efter min erfaring helt sikker hugge af beton sokkel. hvor det er nødvendigt. Man skal ikke redde en dårlig situation ved at lave en anden dårlig løsning.
Når rørene er trukket, så kan du pudse riller op igen og så kan radon dugen limes fast igen. Du skærer nogle lodrette riller med stor vinkelsliber med diamant klinge med 10-15 mm afstand så kan du hugge / knække det af og få plads til rør.
Hvor sokkel skal sænkes kan du også lave riller bare vandret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hurtig svar. Jeg er også mere til den rigtige løsning, men er bare ikke sikker på om hvordan man taklede det i praktisk når de her udfordringer opstår. Jeg riller og fjerner beton sokkel. Vil det ikke være et problem at gulvet og væg er på fundament niveau i de nederste 3,5 cm? Skal der stadig kantisolering og radonspærre her i brusenichen? 
Nu er jeg faktisk ikke sikker på at radon spærre overhovedet har en virkning når der skal være vådrums sikring. Det gælder jo hele baderummets gulvflade.
Der skal kantisolering op imod ydermur, og vådrums sikring skal forstærkes med kantbånd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis