Kogeplade vil ikke tænde

Hej folkens,

Her til aften vil min Siemens EX675LXC1E ikke tænde. Jeg bruge den i går, og ingen problemer. Den er kun lidt over 2,5 år gammel og har været pænt dyr, så er sgu lidt irriterende, også fordi jeg er sulten :)

Jeg har prøvet at slukket for HPFI gruppen til ovn og kogeplade og når jeg slår den til igen, kan jeg se, at der kommer strøm i kogepladen, den laver sådan et startup hvor alt lyser, men kan stadig ikke tænde pladen efterfølgende - intet lyser.

Normalt skal jeg bare trykke på power touch knappen, så får jeg alle valgmulighederne frem på kogepladen, men der sker intet, så det kan ikke være børnesikring jeg har fået slået til.

Nogen der har gode råd? Den må jo få strøm når den kan lave den der startup, hvor alt lyser. 
Hej folkens, Her til aften vil min Siemens... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jensen55 skrev den 24-02-2020 17:02:11

det er nemt at skifte glaspladen skal bare lige pilles af .Den sidder med nogle få skruer rundt i kanten også kan den lige løftes af .selve printet ligger sikkert kun løs oven på nogle holdere også et stik .Det kan man nemt skifte selv .Det burde max tage ½ time

 Hvaaaaa du har vel ikke et link til hvordan man lige ordner sådan en det vel? 

Hej med jer. Jeg har for knap en måned siden købt den samme kogeplade fra et lager, i original indpakning med strapex bånd på. Den har stået på lageret siden 2017.(label på modtager var ulæselig og afsender ville åbentbart ikke have den retur, så den skulle bare “destrueres”) Den er lige åbent og tilsluttet i sidste uge og den laver samme fejl som i så fint beskriver. Mit problem er nu at jeg ikke har en kvitering på den og så vil Siemens ikke hjælpe. (Jo hvis altså jeg vil betale et opstarts gebyr på 1250kr plus reservedele). Så jeg håbede på en af jer måske havde en kvittering i vil sende et billede af så jeg kan få lavet den på garantien? På forhånd tak :)
Det lyder sgu lidt ulovligt!!
Hr. Bach.
Intet ulovligt i det - du vil blive overrasket over hvor meget det bliver kasseret fra fragtfirmaernes lagre. Langt det meste ryger bare i container til destruktion.
En omgang dokumentfalsk lyder som en dårlig idet for at få lidt garanti på kogepladen... jeg skulle ikke fremvise kvittering da jeg ringede ind, gav bare serienummer så kom der en gut ud. 

MC86 skrev den 16-03-2021 12:12:41

Hej med jer. Jeg har for knap en måned siden købt den samme kogeplade fra et lager, i original indpakning med strapex bånd på. Den har stået på lageret siden 2017.(label på modtager var ulæselig og afsender ville åbentbart ikke have den retur, så den skulle bare “destrueres”) Den er lige åbent og tilsluttet i sidste uge og den laver samme fejl som i så fint beskriver. Mit problem er nu at jeg ikke har en kvitering på den og så vil Siemens ikke hjælpe. (Jo hvis altså jeg vil betale et opstarts gebyr på 1250kr plus reservedele). Så jeg håbede på en af jer måske havde en kvittering i vil sende et billede af så jeg kan få lavet den på garantien? På forhånd tak :)

 

Serienummeret fortæller tit noget om fabrikationsåret, Så en lånt kvittering dur nok ikke.

fase
Jeg har også oplevet fejlen med at pladen (EX675LXC1E/01) ikke kunne tænde. Jeg ringede til Siemens, der kunne fortælle at de udskifter betjeningsmodulet (det hedder den pågældende printplade) optil induktionspladen er fire år. Min var desværre ældre, så jeg måtte købe et nyt betjeningsmodul til 925,- hos quickpart.dk. Jeg ringede til quickpart og de guidede, så jeg fik det rigtige betjeningsmodul. Det var let at skifte og tog max 15 min. Der skal blot skrues tre skruer ud på hver side af pladen og efterfølgende tage stikket af det gamle modul og sætte i det nye betjeningsmodul.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis