Kogeplade vil ikke tænde

Hej folkens,

Her til aften vil min Siemens EX675LXC1E ikke tænde. Jeg bruge den i går, og ingen problemer. Den er kun lidt over 2,5 år gammel og har været pænt dyr, så er sgu lidt irriterende, også fordi jeg er sulten :)

Jeg har prøvet at slukket for HPFI gruppen til ovn og kogeplade og når jeg slår den til igen, kan jeg se, at der kommer strøm i kogepladen, den laver sådan et startup hvor alt lyser, men kan stadig ikke tænde pladen efterfølgende - intet lyser.

Normalt skal jeg bare trykke på power touch knappen, så får jeg alle valgmulighederne frem på kogepladen, men der sker intet, så det kan ikke være børnesikring jeg har fået slået til.

Nogen der har gode råd? Den må jo få strøm når den kan lave den der startup, hvor alt lyser. 
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at slå børnelås funktionen op i manualen 

Elektronikteknikeren
Jeg fik tændt kogepladen nu. Det er touchknappen til on/off som er blevet dårlig. Jeg skal trykke meget hårdt for den reagerer. Nogen der ved om det kan fixes uden at få en dyr Siemens mand ud?
det er nemt at skifte glaspladen skal bare lige pilles af .Den sidder med nogle få skruer rundt i kanten også kan den lige løftes af .selve printet ligger sikkert kun løs oven på nogle holdere også et stik .Det kan man nemt skifte selv .Det burde max tage ½ time
Sjovt. fordi min Siemens EX675LXC1E kan heller ikke starte.... 
Ring til Siemens, der er 3 års garanti på printpladerne, så de skiftede uden beregning 
Kan du oplyse mig om hvem jeg evt kan kontakte, og har du noget bevis for de 3 år? 
Siemens serviceteknikere. Han skiftede det hele med det samme til nye og bedre dele. Dem de har brugt tidligere virker ikke ordentligt 
Så de er godt klar over den er slem, jeg har samme problem og jeg er også sulten haha.. men er dog fra 2017 
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis