Septiktank grundvands problemer

Hold nu kæft alt det vand. Jeg har en septiktank tank (en godkendt) i min kolonihave problemet er at der ovenpå septiktanken står en beton kegle hvor grundet vandet trækker indunder og fylder keglen så presset bliver så stort at det skubber låget af septiktanken.. Og ja 1, 2, 3 så er tanken fyldt. Kan hverken gøre til eller fra. Løsningen er naturligvis at få støbt en ring udvendig og indvendig rundt om betonkeglen så det bliver 100 procent tæt. Men det kan jo sjovt nok først ske når jorden er tør og vandet er væk til sommer. Hvad fanden kan jeg gøre pt??? Nogle der har en eller anden sindssyg ide som måske kunne lykkes til at holde låget på plads?

Vh Steven 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis låget på septiktanken ellers er tæt, og bare skal holdes nede, kan du jo ligge noget tungt oven på låget, en stak havefliser eller lignende.

Vi prøver igen, i morgen --
En palle fliser.   Nå ja mindre kan måske også gøre det. Jeg vil tro du kan komme plastdug rundt på ydersiden og hen over og så smide jord på igen. Og så noget tungt / sandsække
Men det der er kommet i skal så måske alligevel pumpes væk. Så uden at se et billede er det lidt svært st svare mere præcis.
Ok Der kom Je_ns lige et minut tidligere


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er et forsøg værd. Det skulle meget gerne være tæt. Men Låget er ikke plant så det jeg ved ikke om det kan blive liggende. 
Er der plads til en dykpumpe nede i keglen?

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis