Wavin fordeler med andre fittings

Jeg skal snart have købt mig en fordeler til gulvvarmen i huset og har kigget på denne Wavin 1"

https://www.wattoo.dk/wavin-manifolde-til-pex-og-alupex-roer-uden-flowmeter-paa-fremoeb

I beskrivelsen står der så "Vær opmærksom på at nippelenderne på de forskellige dele til systemet ikke uden videre bare kan tilsluttes andre rør og fittings".

Vil det sige intet passer, fordi gevindet er noget helt specielt, eller passer alle fittings til, hvis bare man bruger noget pakning dertil?
Jeg har prøvet at få et svar fra butikken, men det var ikke den store succes, så er der nogen der har sådan et sæt, der har brugt andre fittings derpå uden problemer?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bibihest skrev den 19-02-2020 21:25:20

Jeg skal snart have købt mig en fordeler til gulvvarmen i huset og har kigget på denne Wavin 1"

https://www.wattoo.dk/wavin-manifolde-til-pex-og-alupex-roer-uden-flowmeter-paa-fremoeb

I beskrivelsen står der så "Vær opmærksom på at nippelenderne på de forskellige dele til systemet ikke uden videre bare kan tilsluttes andre rør og fittings".

Vil det sige intet passer, fordi gevindet er noget helt specielt, eller passer alle fittings til, hvis bare man bruger noget pakning dertil?
Jeg har prøvet at få et svar fra butikken, men det var ikke den store succes, så er der nogen der har sådan et sæt, der har brugt andre fittings derpå uden problemer?

Kontakt Wavin og spørg dem. De må om nogen kende deres egne produkter :)

Jeg har den type. Alle 3/4" med drejet bøsning kan bruges. Det skal ind for at tætne med gummi O ring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 20-02-2020 19:11:58

Jeg har den type. Alle 3/4" med drejet bøsning kan bruges. Det skal ind for at tætne med gummi O ring.

 Hvad mener du lige med drejet bøsning? Det er i enderne, jeg har brug for at kunne sætte nogle andre fittings på, end de endestykker som Wavin har :)


 

ev elmand skrev den 20-02-2020 19:17:10

Denne muffe er drejet af i enderne så det går lige på O ring.
Hvorimod denne ikke altid er drejet af så den kan ikke umiddelbart tætne.

Tak for det, så må jeg finde nogle dele der er lavet sådan i enderne   Var mere bange for om de havde lavet nogle specielle "Wavin gevind" eller lign der udelukkende passede til deres eget system


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis