Badeværelse, fliser ovenpå gamle fliser. Hvad med afløb?

Hej med jer!Vi vil gerne have nye fliser på badeværelset. Muren forslog at lægge nye ovenpå de gamle for at sikre gulvvarmen ikke gik i stykker, og for at holde prisen nedeSå siger han man kan forhøje de nuværende afløb. Men lidt Google siger det må man ikke?
Vi har kvadratisk afløb i gulvet under vask og trekantet i brusenichen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man evt. skære afløbene fri og hæve dem? Det påstår min far burde være muligt. 
Jeg har "løftet" et kvadratisk afløb ved hjælp forhøjelsesrammer. Det er nemt og kræver bare at du piller toppen af afløbet, sætter en ramme (eller flere) ovenpå og afslutter med en ramme der holder selve risten.
Jeg ved ikke om de findes til det trekantede.
Jeg er ikke sikker på at du kan banke gulvet op, for at løfte afløbet op, det ville jo kræve at du kunne forlænge røret...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som jeg læser det er forhøjelsesrammer ikke godkendt medmindre man kan finde nogle der er godkendt sammen med det nuværende afløb

jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det andet. 

Dit hjørne afløb ligner mærket unidrain, og der sidder udløbshuset  fast under rammen som er skruet fast til væggen bag fliserne. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 20-02-2020 16:49:08

Dit hjørne afløb ligner mærket unidrain, og der sidder udløbshuset fast under rammen som er skruet fast til væggen bag fliserne.
Jeg tror også det er unidrain. Fliserne på væggen skal pilles ned, så spørgsmålet er om man kan løsne den og hæve den et par cm, så det vil flugte med nye fliser. 

 

Det er et forsøg værd, kommer også an  på hvordan røret løber i gulvet.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også