Ikke varmt vand - Lunkent vand

Hej
Jeg bor i lejlighed på 1. Sal og vi har i ejerforeningen haft en vvs’er til at skifte nogle tærrede rør på fjernvarmeanlægge, i den forbindelse har vvs’eren sat en trykdifferesventil på. Det har resulteret i at jeg intet varmt vand har, det er varmt i et minut efter jeg tænder og derefter bliver det ved med at være lunkent (25-30 grader)
Vvs’eren påstår at detikke kan have noget med hans arbejde at gøre da trykdifferensventilen blev sal på udgangsrøret - det rør til koldt vand.
Kan det virkelig være rigtigt?
Det skal siges at jeg har tjekket alle blandingsbatterier og varmvandsrørne dertil - de bliver heller ikke mere end lunkne. Vvs’eren mener at det er dem den er galt med
Hvad tænker i?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En trykdifference bliver brugt til fjernvarme. 
Ja, med et kapilarrør til fremløbet for at justere trykket, så man kan bruge termostater på fremløbet. Men den skal sidde efter en evt varmeveksler. 
Der er en mulighed for at trykdifferensventilen alligevel er synderen. Hvis differenstrykket er indstillet for lavt, kan der ikke leveres energi nok til at opvarme dit brugsvand.
Du må helt hen til varmeveksleren for at tjekke temperaturer på de forskellige rør.
Har i cirkulation på det varme brugsvand, kan der være en mulighed for tilbageløb i cirkulationsledningen, hvilket også kan give koldt vand.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis