Bytte indbygningsspot ud med lampeudtag?

Hej

Vi er i gang med at renovere og vil gerne bytte et spot til indbygning ud med et lampeudtag, så der kan tilsluttes en anden lyskilde i stedet.

Spottet sidder i et 78 mm hul i gipsloftet og er monteret med fjedre.

Jeg har sporet mig frem til, at det er OK at sætte et lampeudtag i en 'forfra dåse' i loftet, men jeg er i tvivl om, hvorvidt hullet er for stort?
Den bedste jeg kan finde er denne, men densiger et hul på 68mm.

https://www.greenline.dk/k/elartikler/afbrydermateriel-div/afbrydermateriel-diverse/p/wexoe-lampeudtag

Det er sådan en lampe her, der skalsættes opefterfølgende, så ikke noget med belastning af ledning:
https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-lamper/p/gn-diolum-loftslampe-med-sensor

Det bliver udført af en autoriseret elektriker, men vil gerne på forhånd finde ud af, om det er muligt at gøre eller om der skal skæres et nyt hul (for så vil jeg vente med at male).
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det går ikke. Der skal bores et nyt hul. Og måske skal der trækkes en kabel. Det komme lidt på om det går hen til andre spots, og den nye lampe skal tænde for sig selv.
Du skriver ikke noget om rummets anvendelse. Er det stue, køkken eller værelser så mener jeg ikke denne lampe har en ok farvegengivelse.
Prøv at klikke på "hvad er RA værdi" på greenlines dokumentation af denne lampe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. 

Det kommer også til at fungere fint med et nyt hul ved siden af det oprindelige, så venter vi bare med at male loftet, til elektrikeren har været der. 

Rummet er et walk-in closet, så det skal bare være noget der tænder når vi går ind. 

Der er ikke andre spots på ledningen, så der skal ikke trækkes nyt.
Indlæg slettet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også