Afinstallation af bevægelses sensor i gård

Udebelysning og afinstallation af sensor
I vores gård som vi overtog sidste sommer hænger en gammel bevægelses sensor som styrer gårdbelysningen. Jeg antager at den har hængt der siden bevægelses sensorer kom på markedet og den er ved at være pænt medtaget og lettere defekt. Jeg vil derfor udskifte den med philips hue pærer og sensor som vi også har sat op andre steder på gården. Udelyset er installeret uden en traditionel afbryder kontakt hvilket passer fremragende til den hue installation vi har på forsiden af gården. Så er det hue's sensor som styrer det hele. Men inde i gården har jeg så problemet med den gamle sensor som styrer lyset.
Og her kommer så mit spørgsmål? Kan jeg blot blot afmonterer den gamle sensor og sætte muffer på ledningerne eller skal der installeres noget andet eksempelvis en lampe, for at beholde strøm på kredsløbet?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du skal blot sætte fast fase sammen med tændledning, jord til jord og nul til nul, sæt dem sammen med muffer,  så er der konstant strøm ude ved lamperne, alt dette skal jo så i en egnet dåse 
Hvis du tager sensoren væk, skal du afslutte kablet i en dåse f.eks. en membrandåse. nullen forsyner du med en muffe. Fase og tændledning kobler du sammen i en muffe, så der er spænding på tændledningen hele tiden. Hvis forsyningen til lamperne kommer fra sensoren kobler du nullerne sammen ligesådan med jordledning. Fase kobler du sammen med tændledningen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis