Hvorfor er alt dækket af skimmel/mug i tilbygning?

Hej
Jeg var i sommer/efterår igang med en tilbygning til min kolonihave. Vi blev ikke færdige, så den står åben i den ene side, beskyttet af et halvtag med pressening rundt om. Dermed en masse udluftning. Men alt derinde er dækket af skimmel. Loftet, væggene, toilettet, vinduesramme osv. vi fik sat loft på på noget af det, og bag isoleringen op mod loftet er der ikke mug. Vi var usikre på om tagpappet kom rigtigt på, men det har ikke dryppet eller lavet skjoler på de brædder der bærer pappet.  

Vi forstår det ikke helt. Er der nogle der ved hvorfor det opstår? Og kan det reddes eller står vi foran en nedrivning og evt ny opbygning? (med andre ord salg af huset, da økonomien er lagt ned efter sidste års projekt).

Vh Bodil
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har jo været regnvejr stort set siden sidste sommer, og dermed ekstremt fugtigt - hvis der ikke har været opvarmning og konstant tilførsel af fugtig luft så er det nok derfor der mug/skimmel på overfladerne.

Jeg vil nok råde dig til at få nogle professionelle til at vurdere hvor omfattende det er.
Det er nok presningen og de fugtige betingelser som LarsTM nævner der er synderen.

Prøv i første omgang at rense al synlig skimmel af. Dernæst tilslutter du en ganske almindelig ventilator købt hos Onkel Harald.

Med lidt held er omrøringen i luften nok til at redde projektet indtil du kan færdiggøre i nær fremtid.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis