jordtester

Flg produkt

https://www.proshop.dk/Instrumenter/Elma-Instruments-Elma-8410-DK-stikkontakttester/2760053

formoder den kan teste om jordforbindelse er korrekt og virker 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det tror jeg du har ret i her er der lidt mere om den
Det er ikke en jordtester, men en HPFI tester.

fase
formoder den stadig er brugbar til privat brug til tjek om der er ført jord frem og om den fysisk er forbundet eller kan jeg gøre det med et multimeter 

for at kunne lever en præcis måling af om din jord er installeret som den skal om og overholde de krav der er til jordforbindelse her i DK så skal du have fat i en installationstester som kan måle din overgang til jord, hvor kravet er max:  50v/0,03A = 1666,67 ohm, men da prisen for en installationstester ligger på små 10.000 kr. så skal du nok ofre en time fra en elektriker som kan måledin forbindelse korrekt ud.
selve kvaliteten af jorden ved jeg er iorden ude i tavlen den er målt.

det var mere ude i de enkelte  kontakterne det var interesant og se om alt vendte rigtig
Annonce
vedr gennemgangs tester til privat brug hvad kan der anbefales har kigget på elma 1000a
https://elma.dk/produkter/el-maaleudstyr/spaendingstestere/elma-1000a-spaendingstester.aspx?gclid=EAIaIQobChMI7JGrgpDb5wIVBc53Ch068ALoEAQYAiABEgIp4vD_BwE

https://www.greenline.dk/k/elartikler/vaerktoj/maleinstrumenter/p/elma-1500b-spaendingstester-gennemgangstester?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping%20Comlyn&utm_term=&utm_content=Shopping&gclid=EAIaIQobChMI-pyIqJDb5wIVFOh3Ch2b7AQEEAQYASABEgIA5_D_BwE

eller skal man op i den anden da den har fase visning 

Off Topic :
Brug venligst funktionen "Indsæt Link" = Kædesymbolet, - så linkene bliver klikbare.
Personligt så kopier jeg ikke 5 linjer lange link for at åbne dem i en ny fane. Det må ikke være så vigtigt, hvis folk ikke vil gøre sig den smule umage med deres indlæg.
djaydjay skrev den 18-02-2020 14:12:30

Off Topic :
Brug venligst funktionen "Indsæt Link" = Kædesymbolet, - så linkene bliver klikbare.
Personligt så kopier jeg ikke 5 linjer lange link for at åbne dem i en ny fane. Det må ikke være så vigtigt, hvis folk ikke vil gøre sig den smule umage med deres indlæg.

Nu skal man ligsom vi hvordan man gør det, laver du aldrig fejl.

Jo, jo - det var måske også lidt skarpt formuleret  
Men funktionen er smart, da man kan skrive en kort tekst, som så vises i stedet for de meter-lange links, - og får helt sikkert flere til at kigge nærmere på det.
Om ledere vender rigtigt i de enkelte udtag kan du blot bruge et multimeter til.
Der skal jo være Ca. 230v mellem jord i kontakten og fasen. På den måde kan du se om fase og nul sidder korrekt.

Ellers må du lige uddybe problematikken yderligere.

Hvis du ikke ejer et multimeter, er det det første meter du skal investere i. Med det kommer man langt. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også