Fjerne gulvplader på loft

Hey,

Jeg skal til at route kabler rundt på loftet, desværre er der kun trækrør i væggene, resten af kablerne er trukket ind over loftet, som er dækket til at en hulens masse isolering, og gulvspånplader.. loftet er ca 140 kvm.. og jeg skal ca midt i loftet, have trukket kablerne ned igennem til underetagen. men hvordan filan får jeg fjerne gulvspånpladerne lettest?
De er jo sat sammen som et stor klik gulv, og skruet sammen, skruerne er ikke noget problem, men skal jeg virkelig ud i en af siderne, og pille plade efter plade op, for at komme ind på midten, eller er der nogle lettere metode?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare skære en “lem” ud hvor du skal trække ledninger?
Enten med en dyksav eller en stiksav.
Bagefter monterer du lægter eller “lasker“ nedenunder, til at bære din lem.
Det er jo et loft, så finishen behøver vel ikke at være i top?

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 18-02-2020 09:52:49

Kan du ikke bare skære en “lem” ud hvor du skal trække ledninger?
Enten med en dyksav eller en stiksav.
Bagefter monterer du lægter eller “lasker“ nedenunder, til at bære din lem.
Det er jo et loft, så finishen behøver vel ikke at være i top?

Jo jeg overvejede det også.. jeg er bare en my i tvivl om hvor hullet skal skæres. :D
Jeg ville gerne have loftet lavet så lækkert som muligt, hvis vi på et tidspunkt skal lave noget af det om til et hobbyrum eller lignende.. da der er ret god højde i loftsrummet

. og jeg skal ca midt i loftet, have trukket kablerne ned igennem til underetagen. vor du skal ned
Dér hvor du skal "ned"....kan man evt. nedefra markere op i gennem loftet med et langt, tyndt bor?
(desværre punkterer du jo så dampspærren!).

I så fald kunne man nøjes med et hulbor, i stedet for at lave et hel lem som jeg foreslog tidligere.

Det er nok det bedste jeg kan foreslå, ud over "slavemetoden" med at skille gulvet ad. 

Måske nogle andre har en kreativ løsning?

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 18-02-2020 12:13:22

Dér hvor du skal "ned"....kan man evt. nedefra markere op i gennem loftet med et langt, tyndt bor?
(desværre punkterer du jo så dampspærren!).

I så fald kunne man nøjes med et hulbor, i stedet for at lave et hel lem som jeg foreslog tidligere.

Det er nok det bedste jeg kan foreslå, ud over "slavemetoden" med at skille gulvet ad. 

Måske nogle andre har en kreativ løsning?

God ide!
Hvordan håndterer jeg dampspærren? skal jeg købe en kabelkrave, eller bare give en omgang fugemasse rundt i kanten af det hul jeg laver?

Dampspærre sidder ikke under gulv plader. Den sidder måske over loftet i rummet nedenunder. Så det lille hul med kabler igennem skal bare have " noget klister ".
Skær så stort stykke plade ud at du kan komme til at fiske kabler ind under gulvplader med et stykke plastrør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis