Forkorte udhæng

Hej,

Jeg har netop fået lavet et nyt tag, og i den anledning ville jeg høre om nogle gode råd.
Taget er udført med falstagsten, og af én eller anden mærkelig årsag er mine tagsten støt op til sternbrædderne. Det skal siges, at selve tagkonstruktionen med lægtearbejde og sternbrædder er udført under én entreprise og lægning af tagsten under anden entreprise. Så derfor kan jeg ikke hægte nogen for det færdige resultat, og vil derfor selv finde en løsning.

Sagen er det, at jeg sagtens kan afslutte taget så det bliver tæt. Løsningen ville være, at jeg rullede noget perform fast flash ovenpå det sidste stykke og efterfølgende dække dette med noget sterntop i sort. Jeg ved dog ikke om dette vil ødelægge synet på det nye tag??

Mit spørgsmål er, om man kan fjerne sternbrædderne, derefter den ene række på hver side af gavlen, for så at forkorte lægterne så tagstenene går ud over sternbrædderne? Ved ikke om det giver mening.

Jeg er selv overbevist om at dette kan lade sig gøre, men er lidt i tvivl i forhold til billede 2b, hvor den sidste række sten er skåret hele vejen op, og er dermed ikke ens med afslutning på stenene på billed 2a.

Jeg håber at nogen kan vejlede.

Hej, Jeg har netop fået lavet et nyt tag, og i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mht til at løfte stenene, tror jeg det kan lade sig gøre, da renden ikke er ret bred, der er selvfølgelig bindere i nogle af stenene. desværre har jeg kun erfaring fra vores eternittag, hvor man bare løsnede skruerne. vi er ihvertfald glade for løsning. Vi var gennem et helvede i tre år med udskiftning tre gange og domme af BYG. hvis det ikke var fordi jeg var så stædig og forfulgte hvert et krav om dokumentation, havde jeg nok sænket skuldrene som du.
God held med fremtiden!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis