Korrekt sammenkobling af ledninger

Hej
Jeg skal have lavet en alm. fræser om til en bordfræser, der vil jeg gerne lave korrekt afbryder, så jeg vil lave en samledåse hvor der er isat Stikkontakt 1 modul m/jord og der går en ledning ud fra med han stik på, og på fronten vil jeg indsætte denne afbryder, hvor det er nemt og klaske den hvis der skal stoppes og den afbryder også ved strømudfald. Men hvordan sætter jeg ledningerne korrekt til der er forbindelse imellem 1 og 2 når den er off men når jeg trykker on ind så afbrydes forbindelsen.


J.A.
Det løser vi....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den afbryder er jo netop med under-spændings udfald, så uden spænding på den kan du naturligvis ikke tænde den. Så inden du kan starte skal der stå spænding på spolen vist nederst i diagram.
Det er noget svært at se da billeder bliver noget grynet når de forstørres. Men mon ikke du skal ind med spænding på 3 og 7 og ud på 4 og 8


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Var der en der har løsningen

J.A.
Det løser vi....
El-mand har ret. Strøm ind på 3 og 7, strøm ud på 4 og 8.
Når du har tilsluttet strøm på 3 og 7, kan du trykke på den grønne knap. Hermed aktiveres det indbyggede relæ, og der kommer strøm ud på 4 og 8.
Du kan afbryde for strømmen ved at trykke på den røde knap, eller "nødstoppet".
Hvis forsyningsstrømmen forsvinder, forsvinder spændingen på spolen, og du skal genindkoble når du senere skal bruge din maskine.
Det er ligegyldigt om du tilslutter fase/nul til 3 eller 4.

Søren O
Okay tak for hjælpen.

J.A.
Det løser vi....
OK Nu fik jeg set det bedre billede. Der står netop IN over den række hvor 3 og 7 befinder sig og Out over den række hvor 4 og 8 befinder sig.
Og du skal bruge 2 slutte kontakter og ikke den bryde der ligger imellem 1 og 2

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis